۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85048954
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۸۰ هزار خدمت از محل زکات جمع آوری شده در زنجان ارائه شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: امسال بیش از ۸۰ هزار خدمت از محل زکات جمع‌آوری شده به جامعه هدف این نهاد در قالب‌های مختلف ارائه شد.

روح الله صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹۳ درصد زکات جمع آوری این استان در امور محرومین و کمک به نیازمندان در سرفصل‌های درمانی، تهیه جهیزیه، امور تحصیلی، ساخت و تعمیر مسکن و کمک معیشت هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات در این استان ساماندهی شده است، اضافه کرد: زکات جمع‌آوری شده در ۲ بخش امور محرومین و پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.

این مسوول ادامه داد: خدمات ارائه شده در قالب کمک هزینه جهیزیه، کمک هزینه درمان، تحصیل، آزادی زندانیان، ساخت مسکن و مرمت و بازسازی، معیشت و ساخت پروژه‌های مردمی از جمله مساجد، خانه عالم، حوزه های علمیه، غسالخانه، حسینیه و فاطمیه بوده است.

صالحی خاطرنشان کرد: مشارکت های مردمی و خیرانه این نهاد موجب زمینه‌سازی برای ارائه خدمات بهتر به مددجویان تحت پوشش می شود و بر اساس موازین فقهی و دستورالعمل‌های این نهاد و رعایت اصل امانتداری تمامی وجوهات جمع آوری شده در هر محل در همان منطقه و بر اساس نیات مودیان زکات هزینه خواهد شد.

هم اکنون بیش از ۲۹ هزار خانوار با جمعیت ۵۸ هزار نفری از خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف بهره مند هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha