سردار بارگاهی: اجازه ورود هیچ شناور خارجی به آب‌های جمهوری اسلامی را نمی‌دهیم

عسلویه- ایرنا- فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با اقتدار سربازان شما در این منطقه و تمام مناطق نیروی دریایی، اجازه ورود هیچ شناور خارجی به آب‌های جمهوری اسلامی را نمی‌دهیم.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا اعزامی به عسلویه، سردار محمدحسین بارگاهی روز دوشنبه در جمع فیلمسازان و عوامل حاضر در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به توانمندی‌های نیرو که کاملا بومی‌سازی شده اظهار داشت: شبانه‌روز پای کار ایستاده‌ایم و اجازه خودنمایی هیچ کشوری در این سرزمین را نمی‌دهیم.

وی افزود: یکی از ماموریت‌هایی که داریم گشت دریایی است یعنی از سواحل خودمان تا آب‌های سرزمینی کشورهای منطقه این ماموریت‌ها روزانه انجام می‌شود.

سردار بارگاهی گفت: ماموریت بعدی ما مبارزه با قاچاق است. به هیچ شناوری در این دریا اجازه قاچاق را نمی‌دهیم و هرگونه کالای غیر قانونی را توقیف و تحویل مراجع قضایی می‌دهیم.

وی افزود: برای تامین امنیت سکوها و تاسیسات نفتی و لنگرگاه‌های اصلی که تهدید به سمت آنها است، پاسداران، شبانه روز بر گرده شناورها نشسته‌اند و اجازه نزدیک شدن هیچ شناوری به منطقه نفتی را نمی‌دهند.

سردار بارگاهی اظهار داشت: علاوه بر این، ماموریت‌های اصلی رصد، رهگیری و زیر نظر داشتن شناورهای نظامی در خلیج فارس را هم انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به مانور نظامی آمریکا و نیروهای ائتلاف با بیان این که عمده شناورهای آنها از منطقه خارج شده اند، گفت: شناورهای کوچک نظامی که در خلیج فارس هستند تهدیدی برای ما نیستند. بیشترین حجم شناورهای آمریکایی‌ها در منطقه چهارم است و منطقه باید از این تاسیسات نفتی که ۵۰ درصد بودجه کشور و ۷۵ گاز کشور را تامین می‎کنند محافظت کنند.

سردار بارگاهی همچنین گفت: ماموریت هوایی نیز داریم که توسط پهپادهایی که در اختیار ماست انجام می‌شود. در سه حوزه شناسایی، رزمی و بمب افکن این پهپادها را داریم و سپاه به این نقطه رسیده که در هر نقطه‌ای لازم باشد ماموریت خود را انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: این را با افتخار می گوییم که به اینجا آمده‌ایم اگر لازم باشد جان و خون خود را می‌دهیم که مردم ایران سربلند باشند و برای سربلندی این مردم از هیچ چیزی دریغ نمی‌کنیم.

انسیه شاه حسینی نویسنده و کارگردان هم به نمایندگی از طرف فیلمسازان گفت: از طرف تمام فیلمسازان، هنرمندان و مسوولان جشنواره مقاومت از شما تشکر و به وجود شما افتخار می‌کنیم. شما با این جان فشانی هایی که می کنید و رشادت هایی که به خرج می دهید جان جانان سرزمین ما هستید.

وی افزود: من همیشه از سال های نخستین دفاع مقدس از خدا گلایه می کردم که چرا من را مرد نیافرید چرا که احساس می کردم اگر مرد بودم حتما نظامی می شدم و امیدوارم در جایگاهی که هستم با کارهایی که انجام می دهیم گوشه کمی از این رشادت ها و جانفشانی ها که افتخار مردم و مقام رهبری هستید را به نمایش بگذاریم و تمام عمر دست بوس شما هستیم.

رونمایی از دستاوردی جدید در نیروی دریایی سپاه در پهنه خلیج فارس

سردار بارگاهی همچنین در جمع خبرنگاران رسانه‌های خارجی محور مقاومت گفت: با جوانان این مملکت بخصوص جوانان نیروی دریایی سپاه با تکنولوژی جدید و توانمند با همین شناورهای در اختیار که به صورت شبانه روزی حضور دارند، اجازه خودنمایی را به هیچ کشور و قدرتی در خلیج فارس نداده و نخواهیم داد.

وی با اشاره به دستاوردهای مهم نیروی دریایی سپاه گفت: ما امروز از شناوری رونمایی کردیم که ۱۸۰ کیلومتر سرعت دارد و موشکی هم که می تواند حمل کند به همین میزان سرعت دارد و هم اینک آماده عملیات است. 

سردار بارگاهی خاطرنشان کرد: امروزه در دنیا هیچ کشوری روی دست این فناوری را ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha