۴ فروردین ۱۴۰۲، ۷:۵۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85049093
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

ورزش گیلان در سالی که گذشت

۴ فروردین ۱۴۰۲، ۷:۵۳
کد خبر: 85049093
ورزش گیلان در سالی که گذشت

رشت - ایرنا - گیلان در سال گذشته شاهد رویدادهای مختلف ورزشی بود و ورزشکاران این استان توانستند مقام‌های ارزشمندی را کسب کنند اما بی‌شک مهمترین رویداد ورزشی استان را می‌توان صعود چهار تیم فوتبال این استان به لیگ‌های بالاتر کشور اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، در رقابتهای فصل گذشته لیگ‌های مختلف فوتبال کشور، تیم ملوان بندرانزلی با کسب مقام قهرمانی لیگ دسته اول کشور به مسابقات لیگ برتر صعود کرد و تیم فوتبال چوکا تالش نیز به رقابتهای لیگ دسته اول کشور صعود کرد.

تیم فوتبال پانیک تالش نیز موفق شده بود در رقابتهای لیگ دسته سوم کشور بدرخشد و به لیگ دسته دوم صعود کندـ تیم فوتبال داماش گیلان نیز توانست به رقابتهای لیگ دسته دوم کشور صعود کند تا چهار تیم از گیلان موفق به صعود به لیگ های بالاتر شدند تا رکورد جالبی در ورزش استان و در رشته فوتبال ثبت شود.

این در حالی است که از یک سو چهار تیم فوتبال گیلان موفق به صعود به لیگ‌های بالاتر شدند و از سوی دیگر هیچ تیمی نیز از لیگ خود سقوط نکرد تا یک رکورد جالب در فوتبال گیلان و حتی کشور ثبت شود.

درخشش قایقرانان گیلانی در مسابقات قهرمانی آسیا

اما با آغاز سال نو و ورود به سال ۱۴۰۱، قایقرانان استان گیلان به همراه تیم ملی عازم مسابقات آبهای آرام قهرمانی آسیا در تایلند شدند که این قایقرانان موفق شدند مدال های ارزشمندی را کسب کنند تا ورزش گیلان در تعطیلات عید نوروز، طلایی شود.

در جریان مسابقات قایقرانی آبهای آرام قهرمانی آسیا علی آقامیرزایی قایقران شایسته و المپیکی گیلان در کایاک یکنفره یکهزار متر مردان با ثبت زمان سه دقیقه و ۴۰ ثانیه و ۷۱۹ صدم ثانیه زودتر به خط پایان رسید و مقام قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد تا مدال طلای این رشته را بر گردن بیاویزد و بالاتر از قایقرانان ازبکستان و چین قرار گیرد.

همچنین در بخش بانوان نیز الناز شفیعیان دیگر قایقران ملی پوش استان گیلان در کایاک یکنفره یکهزار متر رقابتهای آبهای آرام قهرمانی آسیا با ثبت زمان چهار دقیقه و ۱۲ ثانیه و ۶۳۸ صدم ثانیه زودتر به خط پایان رسید تا این قایقران گیلانی نیز مقام قهرمانی و مدال طلا را کسب کند.

البته درخشش قایقرانان گیلانی به همین جا ختم نشد و در رقابتهای کایاک چهارنفره مردان، ورزشکاران گیلانی خوش درخشیدند و در رشته یکهزار متر علی آقامیرزایی و پیمان قویدل از استان گیلان به همراه ۲ قایقران دیگر کشورمان مدال طلای این رشته را تصاحب کردند تا تیم ایران در این دوره از مسابقات سه مدال طلا کسب کند.

در بخش کایاک ۲ نفره یکهزار متر مردان نیز پیمان قویدل قایقران گیلانی به همراه یک ورزشکار دیگر از کشورمان بعد از پاروزنانی از ازبکستان و قزاقستان به مقام سوم رسیدند و به مدال برنز دست یافتند.

برگزاری مسابقات کشتی فرنگی جوانان بین المللی جام شاهد در رشت

مسابقات کشتی فرنگی بین المللی جام شاهد از روز ۲۲ اردیبهشت ماه با حضور ۲۰۰ کشتی‌گیر این رده سنی از ایران و کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان به مدت ۲ روز در ۱۰ وزن در مجموعه ورزشی ۶ هزارنفره شهدای رشت برگزار شد.

در پایان این رقابتها، تیم کشتی فرنگی جوانان ایران با کسب ۲۳۰ امتیاز مقام قهرمانی این دوره از مسابقات را کسب کرد، تیم ارمنستان با کسب ۱۵۷ امتیاز در مکان دوم رقابتهای کشتی فرنگی بین‌المللی جام شاهد قرار گرفت و تیم جمهوری آذربایجان نیز با کسب ۵۸ امتیاز سوم شد.

قهرمانی تیم فوتبال ملوان در لیگ دسته اول کشور

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در هفته پایانی مسابقات لیگ دسته اول کشور با برتری برابر ویستاتوربین تهران، قهرمان لیگ دسته اول کشور شد.

تیمهای فوتبال ملوان و ویستاتوربین تهران در هفته سی و چهارم و پایانی رقابتهای لیگ دسته اول کشور در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی در حضور حدود هفت هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که در نهایت ملوانان با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست دادند.

ملوانان با برتری در این دیدار توانستند علاوه بر صعود به لیگ برتر عنوان قهرمانی رقابتهای فصل جاری لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور را نیز کسب و در پایان این بازی جام قهرمانی این فصل مسابقات را بالای سر بردند تا با قهرمانی به لیگ برتر صعود کنند.

شطرنجباز رشتی قهرمان اولین دوره مسابقات بین‌المللی جام گیلان

نخستین دوره رقابتهای شطرنج بین‌المللی جام گیلان، ۲۶ تیر ماه با قهرمانی آرش طاهباز شطرنجباز اهل شهرستان رشت پایان یافت.

در این دوره از رقابتها بیش از ۶۰۰ شطرنجباز از ایران و کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، هندوستان، افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه و ارمنستان حضور داشتند که در ۲ جدول با هم به رقابت پرداختند.

برای جدول نخست شطرنجبازان دارای رتبه بین‌المللی بالای یکهزار و ۸۰۰ و در جدول دوم نیز شطرنجبازان دارای رتبه بین‌المللی زیر این امتیاز در برابر هم دست به مهره شدند که در نهایت در جدول اول(A) که در ۹ دور به روش سوییسی برگزار شد، آرش طاهباز از استان گیلان با کسب هشت امتیاز مقام قهرمانی این دوره از رقابتها را به خود اختصاص داد.

همچنین مسعود مصدق پور دیگر شطرنجبار کشورمان با کسب ۷.۵ امتیاز دوم شد، سینا موحد از ایران، لئون باباجیان از ارمنستان، آریا امیدی و سیدمهرداد خوشکلام نیز از ایران با کسب هفت امتیاز و به دلیل پوئن‌شکنی، به ترتیب در مکانهای سوم تا ششم نخستین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام گیلان قرار گرفتند.

در پایان رقابتهای جدول دوم (B) که شطرنجبازان دارای رتبه بین‌المللی زیر یکهزار و ۸۰۰ حضور داشتند و در ۱۱ دور به روش سوییسی با هم به رقابت پرداختند، مرتضی امیرخانلو از مازندران با کسب ۹.۵ امتیاز قهرمان مسابقات بین‌الملی جام گیلان در این جدول شد.

مازندران قهرمان مسابقات پاورلیفیتینگ نابینان کشور

هیجدهمین دوره رقابتهای پاورلیفتینگ نابینایان و کم بینایان کشور، اول مردادماه با قهرمانی تیم مازندران و نایب قهرمانی گیلان در رشت پایان یافت.

در این دوره از رقابتها که جنبه انتخابی تیم ملی پاورلیفتینگ نابینایان و کم بینایان را داشت، حدود ۶۰ ورزشکار زبده این رشته ورزشی از استانهای مختلف حضور داشتند که به مدت ۲ روز در ۱۰ وزن در سالن تختی بخش لشت‌نشای شهرستان رشت با هم به رقابت پرداختند.

در پایان این مسابقات، تیم پاورلیفتینگ نابینایان و کم بینایان مازندران با کسب ۶۳ امتیاز و تصاحب چهار مدال طلا، عنوان قهرمانی کشور را به خود اختصاص داد، همچنین تیم گیلان نیز با ۶۳ امتیاز و تصاحب سه مدال طلا، دوم شد و تیم کردستان نیز روی سکوی سوم قرار گرفت.

برگزاری نخستین دوره مسابقات کاراته سبک کنبوکای قهرمانی کشور در رشت

نخستین دوره مسابقات کاراته سبک کنبوکای کیوکوشین بانوان کشور بیستم مرداد با قهرمانی تیم فارس و همچنین رقابتهای آقایان نیز روز ۲۱ مرداد ماه با قهرمانی تیم گیلان در رشت پایان یافت.

در رقابتهای بخش بانوان حدود ۱۵۰ بانوی کاراته کار سبک «کنبوکای» کیوکوشین از استانهای مختلف کشور حضور داشتند که در مجموعه ورزشی ملوان جوان نیروی دریایی رشت با هم به رقابت پرداختند که در نهایت تیم کاراته بانوان سبک کنبوکای کیوکوشین فارس که بیشترین شرکت کننده را نیز در این رقابتها داشت، به مقام قهرمانی کشور دست یافت تا جام قهرمانی نخستین دوره این رقابتها به استان شاعرپرور فارس تعلق گیرد.

تیم کاراته بانوان سبک کن بوکای کیوکوشین گیلان که میزبان این دوره از رقابتها بود، به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و تیم مازندران نیز توانست روی سکوی سوم این دوره از مسابقات قرار گیرد

همچنین در نخستین دوره رقابت های کاراته سبک کنبوکای کیوکوشین قهرمانی مردان کشور حدود ۱۸۰ کاراته این سبک از استان‌های مختلف کشور حضور داشتند که در پایان، استان گیلان به مقام قهرمانی کشور دست یافت تا جام قهرمانی نخستین دوره این رقابت ها به میزبان این دوره از مسابقات تعلق گیرد.

تیم کاراته سبک کنبوکای کیوکوشین اردبیل به عنوان نایب قهرمانی دست یافت، تیم استان البرز نیز توانست روی سکوی سوم این دوره از مسابقات قرار گیرد و جام اخلاق این مسابقات نیز به عباس جانی از گیلان تعلق گرفت.

شکست ملوان برابر استقلال تهران

تیم های فوتبال ملوان بندرانزلی و استقلال تهران از ساعت ۱۹ روز پنجشنبه ۲۷ مرداد ماه در هفته دوم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی رو در روی هم قرار گرفتند که در نهایت استقلال با نتیجه سه بر یک برابر حریف خود به برتری رسید.

با توجه به اینکه ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران انزلی مشکلات زیادی را برای میزبانی رقابت‌های لیگ برتر را داشت، با تلاش مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان و همچنین مساعدت استانداری، اکثر این معایب برطرف شد تا بازی تیمهای ملوان و استقلال در بندرانزلی برگزار شود.

در هفته اول رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور نیز، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در یک دیدار خارج از خانه در تهران با نتیجه یک بر صفر مغلوب تیم پیکان شد و تیم استقلال تهران قهرمان فصل گذشته این رقابتها نیز، در ورزشگاه آزادی با ۲ گل مغلوب سپاهان اصفهان شد

سفر وزیر ورزش به گیلان

سیدحمید سجادی روز دهم شهریور ماه برای بازدید از چند پروژه نیمه‌تمام و همچنین به بهره‌برداری رساندن سه پروژه ورزشی سفری یک روزه به گیلان داشت که وی در مدت حضورش، ۲ زمین چمن مصنوعی در شهرستانهای شفت و صومعه‌سرا و خانه کشتی شهید رجبی مقدم بندرانزلی را افتتاح کرد.

علاوه بر افتتاح این ۲ پروژه ورزشی توسط وزیر ورزش و جوانان، بازدید از ورزشگاه‌های شهید عضدی و سردارجنگل رشت، اماکن ورزشی شهرستان فومن و ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه سجادی به استان گیلان بود.

پیروزی پرسپولیس مقابل ملوان

تیم‌های فوتبال ملوان و پرسپولیس از ساعت ۱۷ روز پنجشنبه ۲۸ مهر در هفته دهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی رو در روی هم قرار گرفتند که در نهایت پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر میزبان خود را شکست داد

ملوانان در این دیدار بسیار قدرتمند ظاهر شدند اما نتوانستند از فرصت‌های به دست آمده استفاده کند اما در نقطه مقابل پرسولیس از فرصتش به خوبی استفاده کرد تا با پیروزی در این بازی خارج از خانه، یک شکست خانگی دیگر را به ملوان تحمیل کند.

برپایی اردوی تیم ملی بوکس نونهالان کشور در لنگرود

اردوی تیم ملی نونهالان کشور زیرنظر سینا بلانش سرمربی گیلانی با حضور ۲۵ بوکسور از استان‌های مختلف کشور در شهرستان لنگرود برپا شد.

بوکسورهای حاضر در این اردو تا روز ۱۵ آبان‌ماه جاری زیرنظر کادرفنی این تیم مراحل آماده‌سازی خود را دنبال کردند تا نفرات برتر تیم ملی بوکس نونهالان انتخاب شوند و همچنین محمدجواد ابراهیمی شاد و آرین نظاموندچگینی ۲ بوکسور نونهال زبده گیلانی در این اردو درخشش خوبی داشتند.

ملوان فولاد را ذوب کرد

تیمهای فوتبال ملوان و فولاد خوزستان در دیداری عقب افتاده از هفته ششم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر کشور ۱۱ آبان در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی به مصاف هم رفتند که در نهایت ملوان با نتیجه سه بر یک برابر فولاد به برتری رسید.

ملوانان در این دیدار یک بازی هجومی و هماهنگی را از خود به نمایش گذاشتند و سرانجام نیز یک پیروزی ارزشمندی را برابر تیم قدرنمند فولاد خوزستان کسب کردند.

این مسابقه که قرار بود از هفته ششم رقابتهای لیگ برتر برگزار شود، به دلیل بارش باران در بندرانزلی به تعویق افتاد و عصر روز ۱۱ آبان در یک هوای ابری برگزار شد.

ارتقای ۹ پله‌ای گیلان در المپیاد استعدادهای برتر ورزش

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: در سومین دوره مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزش؛ گیلان نسبت به دوره گذشته ۹ پله صعود کرد.

جهانبخش آرمان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ورزشکاران گیلانی در سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور ۲۸ مدال رنگارنگ تصاحب کردند که در نهایت بین استان‌های کشور رتبه پانردهم را کسب کردند، حال آنکه گیلان در دومین دوره مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور، رتبه بیست و چهارم را کسب کرده بود.

وی ادامه داد: با این وجود ورزشکاران رده‌های سنی نوجوان و جوان گیلانی زحمات خود را کشیدند و در پایان سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور، هفت مدال طلا، هفت مدال نقره و ۱۴ مدال برنز برای گیلان به ارمغان آوردند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: این مدال ها در رشته های قایقرانی، بوکس، شمشیربازی، کشتی، وزنه برداری، تکواندو و دو ومیدانی کسب شد که رشته قایقرانی با تصاحب هشت مدال، بیشترین مقام را برای گیلان در این المپیاد کسب کرد.

صدرنشینی ایزی پایپ کاشان در مسابقات بسکتبال لیگ جوانان کشور

دور رفت مرحله اول از گروه نخست رقابت‌های بسکتبال لیگ جوانان کشور روز جمعه ۲۰ آبان با صدرنشینی تیم ایزی پایپ کاشان در رشت پایان یافت.

در این دوره از رقابت‌ها، تیم‌های بسکتبال جوانان درفک از رشت، آتی البرز، خانه بسکتبال بندر ترکمن، خانه بسکتبال ارومیه و ایزی پایپ کاشان حضور داشتند که به مدت پنج روز در مجموعه ورزشی ۶ هزار نفره شهدای رشت با هم به رقابت پرداختند.

در پایان این رقابت‌ها، تیم بسکتبال جوانان ایزی پایپ کاشان با چهار پیروزی متوالی توانست در پایان دور رفت در صدر جدول این گروه قرار گیرد، تیم‌های خانه بسکتبال بندرترکمن و خانه بسکتبال ارومیه نیز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

تعمیر و تجهیز ۴۷ مکان ورزشی در گیلان

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: امسال با منابع سفر بهمن ماه ۱۴۰۰ رئیس جمهوری و نیز اعتبارات دستگاهی، ۴۷ مکان ورزشی تعمیر، تجهیز، بازسازی و استانداردسازی شد.

جهانبخش آرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به کمبود اماکن و سرانه ورزشی در گیلان، اولویت اصلی این اداره تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی، تعمیر، تجهیز، بازسازی و استانداردسازی بود و با همت دولت سیزدهم در ۱۰ ماه گذشته برای تکمیل این پروژه‌ها از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان و نیز اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

آرمان عنوان کرد: هم‌اینک در استان گیلان ۴۹۹ مکان ورزشی متعلق به اداره ورزش وجوانان گیلان وجود دارد که از این تعداد ۱۸۹ مجموعه ورزشی روباز و ۳۱۰ مورد نیز سرپوشیده است که با توجه به آمار فضاهای ورزشی موجود و تکمیل و تجهیز اماکن و پروژه‌های ورزشی که افتتاح شده، سرانه ورزشی گیلان به حدود ۶۳ سانتی متر مربع رسیده که امیدواریم با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی بتوانیم این میزان را افزایش دهیم.

پیروزی ملوان در دربی شمال کشور در لیگ برتر

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در ادامه مسابقات لیگ برتر در دربی شمال کشور مقابل نساجی مازندران به برتری رسید.

به گزارش ایرنا، تیم‌های فوتبال ملوان بندرانزلی و نساجی مازندران عصر چهارشنبه در هفته هیجدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر کشور در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی در حضور چهار هزار تماشاگر مقابل هم قرار گرفتند که در نهایت ملوان با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست داد.

ملوانان در نیمه اول این مسابقه، تیم برتر میدان بودند و چند موقعیت مناسب گلزنی نیز بدست آوردند اما بازیکنان این تیم نتوانستند از این فرصت‌ها سود ببرند تا این نیمه با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یابد، ضمن اینکه ۲ ضربه بازیکنان ملوان در این نیمه به دیرک دروازه اصابت کرد.

با شروع نیمه دوم ملوانان بازی را هجومی آغاز کردند و در دقیقه ۴۸ موفق شدند دروازه نساجی را باز کنند که سجاد بازگیر بازیکن تکنیکی این تیم توانست از روی خط دروازه، توپ را به گل تبدیل کند تا ملوانان در آغاز نیمه دوم به گل برتری خود دست یابند.

قهرمانی شطرنجباز هندی در مسابقات بین‌المللی جام رشت

هیمال گوسین شطرنجباز هندی عنوان قهرمانی نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی دریای کاسپین جام رشت را در جدول A کسب کرد

در پایان این مسابقات و در جدول A که شطرنجبازان دارای رتبه بین‌المللی بالای ۱۸۰۰ حضور داشتند، هیمال گوسین شطرنجباز هندی با کسب هفت امتیاز و به دلیل پوئن‌شکنی بیشتر نسبت به سایر رقبایش به مقام قهرمانی این دوره از رقابت‌ها دست یافت.

همچنین هاویک هایراپتیان استاد بزرگ ارمنستان، موهان کوشاگرا شطرنجباز هندی و آرش طاهباز شطرنجباز گیلانی با کسب هفت امتیاز و به دلیل پوئن شکنی به ترتیب در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند، گارگ آرادهیا از هندوستان و آریا امیدی نیز با کسب ۶.۵ امتیاز به ترتیب در رتبه‌های پنجم و ششم قرار گرفتند.

در پایان رقابت‌های جدول B که شطرنجبازان دارای رتبه بین‌المللی زیر ۱۸۰۰ حضور داشتند و در ۱۱ دور با هم رقابت کردند، مهدی آخوندزاده با کسب ۹.۵ امتیاز به مقام قهرمانی رسید، پارسا نظریان با کسب ۹ امتیاز دوم شد، سیدکسری هاشمی زاده، محمد هنرپرست، مرتضی امیرخانلو و محمد منصوری با کسب ۸.۵ امتیاز و به دلیل پوئن‌شکنی به ترتیب در رتبه‌های سوم تا ششم قرار گرفتند.

در رقابت‌های جدول سوم که شطرنجبازان رده سنی زیر ۱۴ سال حضور داشتند، رامتین ریسمان‌چی با کسب ۹.۵ امتیاز مقام قهرمانی مسابقات جام رشت را به خود اختصاص داد، سپهر محمدزاده نیز با کسب ۹.۵ امتیاز و به دلیل پوئن‌شکنی کمتر دوم شد، امیرحسین قوتی، پرهام حبیبی فرد، پارسا طاهری و محمدحسین یزدانی با کسب ۸.۵ امتیاز و به دلیل پوئن‌شکنی به ترتیب در رتبه‌های سوم تا ششم قرار گرفتند.

نوزدهمین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی دریای کاسپین جام رشت با حضور حدود ۸۰۰ شطرنجباز از ایران و ۱۵ کشور خارجی به مدت ۹ روز در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت برگزار شد.

اردبیل و اصفهان قهرمان مسابقات دو صحرانوردی ناشنوایان کشور

رقابت‌های دو صحرانوردی ناشنوایان کشور روز پنجشنبه چهارم اسفند با قهرمانی تیم‌های اردبیل و اصفهان در ۲ بخش مردان و بانوان در منطقه آزاد بندرانزلی گیلان پایان یافت.

در این دوره از رقابت‌ها که یک روزه بود ۳۵ ورزشکار از کشور حضور داشتند که در ۲ بخش مردان به مسافت هفت کیلومتر و بانوان به مسافت چهار کیلومتر با هم به رقابت پرداختند.

در پایان این مسابقات در بخش مردان تیم دو صحرانوردی ناشنوایان اردبیل به مقام قهرمانی دست یافت، تیم اصفهان دوم شد و چهارمحال و بختیاری روی سکوی سوم قرار گرفت.

در رقابتهای انفرادی مردان هم علی علیزاده از خراسان رضوی عنوان قهرمانی را کسب کرد، مهران سرافراز از اصفهان نایب قهرمان شد و حسین صداقت از اردبیل در جایگاه سوم قرار گرفت.

همچنین در رقابت‌های تیمی بخش بانوان، اصفهان توانست مقام قهرمانی این دوره از مسابقات دو صحرانوردی ناشنوایان کشور را به خود اختصاص دهد و تیم گیلان نیز به مقام نایب قهرمانی این رقابتها دست یافت.

در رقابتهای انفرادی بخش بانوان نیز زهرا چهره‌عالم از فارس قهرمان شد، سکینه توکلی از اصفهان رتبه دوم را کسب کرد و سیما عبداللهی از اردبیل توانست مقام سوم را از آن خود کند.

گیلان قهرمان مسابقات هاپکیدو بانوان و آقایان کشور شد

بیست و پنجمین دوره مسابقات هاپکیدو بانوان و آقایان کشور و انتخابی تیم ملی، با قهرمانی تیم گیلان در رشت پایان یافت.

در رقابتهای بخش بانوان که پنجم اسفند ماه با حضور ۱۸۰ ورزشکار بانوی رزمی‌کار این رشته از استانهای مختلف کشور به مدت ۲ روز در مجموعه ورزشی ۶ هزارنفره شهدای رشت برگزار شد که در پایان این مسابقات، تیم هاپکیدو بانوان گیلان با کسب ۱۰ مدال طلا، هشت نقره و چهار مدال برنز عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد، تیم قزوین با کسب هشت مدال طلا، هشت نقره و ۶ برنز دوم شد و مازندران نیز با کسب سه مدال طلا، چهار مدال نقره و ۹ برنز روی سکوی سوم ایستاد.

همچنین رقابت‌های هاپکیدو مردان کشور نیز ۱۴ اسفندماه با حضور ۱۶۸ ورزشکار در مجموعه ورزشی شهدای رشت برگزار شد که در نهایت گیلان با کسب ۹ مدال طلا، ۶ مدال نقره و هشت مدال برنز بر سکوی قهرمانی ایستاد، خراسان رضوی با کسب چهار مدال طلا، ۲ نقره و هفت برنز دوم شد و مازندران با کسب سه مدال طلا، پنج مدال نقره و ۲ برنز در مکان سوم قرار گرفت.

واگذاری باشگاه سپیدرود به مالک جدید

پس از کناره‌گیری علی‌رضا نوید مالک سپیدرود رشت از تیمداری، طی مذاکراتی که توسط مالک مستعفی با داریوش بهشتی متقاضی خرید امتیاز مالکیت سپیدرود انجام شد، باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود به صورت رسمی به مالک جدید واگذار شد.

پس از اعلام رسمی انصراف نوید از مالکیت باشگاه سپیدرود که طی نامه‌ای به اداره کل ورزش و جوانان گیلان اعلام شد و پس از اعتراض هواداران باشگاه سپیدرود به اتفاقات پیرامون این باشگاه، با معرفی و تایید جهانبخش آرمان مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، داریوش بهشتی پس از چند روز مذاکره با نوید، مالکیت باشگاه سپیدرود را برعهده گرفت.

تهران قهرمان مسابقات کشتی فرنگی امیدهای کشور شد

رقابت‌های کشتی فرنگی امیدهای کشور (انتخابی جام تختی)، یکشنبه‌شب ۱۴ اسفندماه با قهرمانی تیم تهران در بندرانزلی پایان یافت.

در این دوره از رقابت‌ها ۲۴۰ کشتی گیر فرنگی‌کار در رده سنی زیر ۲۳ سال از استانهای مختلف کشور حضور داشتند که در ۱۰ وزن و به مدت دو روز در منطقه سنگاچین بندرانزلی استان گیلان با هم به رقابت پرداختند.

در پایان این مسابقات، تیم تهران با کسب ۱۳۸ امتیاز عنوان قهرمانی رقابت‌های کشتی فرنگی امیدهای کشور را به خود اختصاص داد و تیم خوزستان با ۱۲۵ امتیاز در مکان دوم قرار گرفت و تیم فارس نیز با کسب ۱۰۱ امتیاز سوم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha