لیگ برتر والیبال، قهرمان اخلاق می‌خواهد؛ فینالی برای ثبت در تاریخ

تهران- ایرنا- جدال تیم‌های هراز آمل و شهداب یزد در فینال لیگ برتر والیبال می‌تواند نشان‌دهنده میزان رعایت مسائل اخلاقی در بالاترین سطح والیبال باشگاهی کشور باشد.

به گزارش ایرنا، فردا (سه‌شنبه) فینال لیگ برتر والیبال ایران بین تیم‌های هراز آمل و شهداب یزد برگزار می‌شود. بر خلاف مراحل یک‌چهارم نهایی و نیمه نهایی، فینال تک‌بازی خواهد بود و به همین خاطر این دیدار با حساسیت‌های زیادی برگزار خواهد شد.

هراز با پیروزی قاطعانه مقابل پیکان پرستاره راهی فینال شد و شهداب یزد هم مطابق انتظار توانست از سد پاس گرگان بگذرد و فینالیست شود. هم هراز و هم شهداب تیم‌هایی محسوب می‌شوند که والیبال را در سطح فنی بالایی بازی می‌کنند؛ اما مهمتر از مسائل فنی، انتظار می‌رود هر دو تیم به دنبال کسب قهرمانی به هر شکل ممکن نباشند.

اتفاقات تلخی که در بازی تیم‌های پیکان و هراز رخ داد در تاریخ ورزش کشور ثبت خواهد شد. هنوز هم باورش سخت است ملی‌پوشی که سال‌ها در میادین بزرگی جهانی و المپیک بازی کرده به میان تماشاگران برود و کتک‌کاری کند. داشتن جنبه باخت باعث می‌شود در صورتی که نتیجه فینال مطابق انتظار کادرفنی و بازیکنان یکی از دو تیم شهداب و هراز نباشد خبرنگاران و اصحاب رسانه مورد توهین قرار نگیرند و اعضای تیم بازنده نتیجه را بپذیرند. این مسئله تنها بخشی از رفتار حرفه‌ای یک بازیکن یا یک مربی است.

چند سال بعد کمتر کسی به یاد دارد که در فصل ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ والیبال ایران کدام تیم قهرمان لیگ شد؛ اما اگر در فینال فردا درگیری و حاشیه‌ای از سوی بازیکنان و مربیان شهداب و هراز رخ داد برای همیشه در اذهان عمومی ثبت خواهد شد.

نتیجه گرایی به هر شکل ممکن یکی از معضلات ورزش کشور است. این مسئله در همه رشته‌های پرطرفدار همچون فوتبال، کشتی و بسکتبال دیده می‌شود و تنها مختص به والیبال نیست. تا زمانی که باشگاه‌ها تمایلی به رعایت مسائل فرهنگی نداتشه باشند نمی‌توان به کم شدن بی اخلاقی‌ها و ناهنجاری ها امید داشت؛ مگر اینکه اتفاق دیگری رخ دهد و فرهنگ و اخلاق مهمتر از نتیجه‌گرایی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha