۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
کد خبر: 85049359
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سلیمی: قرار نیست انوشیروانی در کمیته فنی هم باشد

۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
کد خبر: 85049359
سلیمی: قرار نیست انوشیروانی در کمیته فنی هم باشد

تهران- ایرنا- نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: کمیته فنی را با همین ترکیب ادامه می‌دهیم. کمیته فنی انقدر وزن دارد تا انتخاب‌های درستی داشته باشد. از روز اول نظر انوشیروانی این بود تا در بحث کمیته فنی ورود نکند.

به گزارش ایرنا، بهداد سلیمی پس از انتخاب سجاد انوشیروانی به عنوان رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، اظهار داشت: باید تشکر کنم از اعضای مجمع که به ما اعتماد کردند و افتخار دادند تا به جامعه وزنه‌برداری کمک کنیم. کار خود را از هشت ماه پیش با سرپرستی فدراسیون وزنه‌برداری شروع کردیم. در استعدادیابی و استعدادپروری بسیار تلاش می‌کنیم تا فاصله‌ای که بین نسل‌های ما افتاده برطرف شود و شاهد این باشیم که نسل آینده قهرمانان جهان و المپیک ما به دنیا معرفی شوند.

وی افزود: در زیرساخت مشکلات زیادی داریم. دنبال این هستیم هم کمپ تیم ملی را در سریع‌ترین زمان بازسازی تمام کنیم و بتوانیم کمپ‌های جدیدی را در هم در تهران و استان‌ها ایجاد کنیم و نیز بتوانیم از نظر زیرساخت و فضای وزنه‌برداری شرایط خوبی داشته باشیم.

نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری عنوان کرد: باید بتوانیم اعزام‌های با کیفیتی داشته و دست پر باشیم. هرچند کار خیلی سخت است و مقداری شرایط مناسب نیست. در طول این چند ماه گذشته تلاشمان را کردیم تا شرایط را بهتر کنیم و با گرفتن رای قاطع از مجمع توانستیم رضایت جامعه وزنه‌برداری را جلب و آنها را همراه خود کنیم. با همین انگیزه کار را ادامه می‌دهیم تا در آینده نه چندان دور به جایگاه سال‌های گذشته برسیم.

وی درباره پرچم المپیک ۲۰۱۲ لندن گفت: این پرچم را بعد از کسب مدال نقره و طلای من و سجاد گرفتیم و انوشیروانی آن را پیش خود نگاه داشت. او سه هفته گذشته این پرچم را به فدراسیون آورد و امروز به موزه ملی المپیک تقدیم کرد.

سلیمی در واکنش به این پرسش که در کمیته فنی اتفاق آرا برای انتخاب سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری وجود ندارد، گفت: این موضوع درست نیست. در زمان ریاست گذشته فدراسیون اتفاق بدی افتاد که دو روز آخر قراردادی بسته و سرمربی انتخاب شد که خیلی هزینه‌های زیاید بابت آن قراردادها دادیم. برنامه بر این بود تا انتخاب سرمربی در زمان سرپرستی صورت نگیرد و تا تعیین تکلیف انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری صبر کردیم تا شاید اگر کاندید دیگری آمد دستش برای انتخاب سرمربی باز باشد. یکی از اولویت‌ها انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسلان است. هرچند که مقداری دیر شده اما استدلال کمیته فنی این بود.

وی ادامه داد: با این شرایط دلاری و بودجه‌ای سرمربی خارجی نداریم. به سرمربی خارجی باید ۱۰ هزار دلار بدهیم. شاید در آینده شرایط بهتری داشتیم و به سمت مربی خارجی برویم.

نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری خاطرنشان کرد: کمیته فنی را با همین ترکیب ادامه می‌دهیم. کمیته فنی انقدر وزن دارد تا انتخاب‌های درستی داشته باشد. از روز اول نظر انوشیروانی این بود تا در بحث کمیته فنی ورود نکند. باید جلسه‌ای در مورد سرمربیگری تیم ملی بگذاریم تا به توافق برسیم.

وی درباره رای پایین حسین رضازاده برای انتخاب به عنوان کارشناس خبره گفت: او رای اکثریت آرا را آورد و به نظر مجمع باید احترام بگذاریم. اعضای مجمع حق این را دارند تا موافقت و مخالفت کنند و امیدوارم در ادامه کار موفق باشیم.

سلیمی درخصوص تفاهم‌نامه با وزارت درباره میزان بودجه سال آینده اظهار داشت: وزارت از ما یک برنامه برای یکساله و یک برنامه چهار ساله درخواست کرد. برای آنکه برنامه‌ها، اعزام‌ها و اردوهای تیم ملی را پیش ببریم، حداقل به ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم. با این نرخ ارز امروز در تلاش هستیم و با مجلس رایزنی می‌کنیم تا بودجه خوبی را در ردیف‌ها جای دهد و مشکل نداشته باشیم. با سازمان برنامه و بودجه، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان رایزنی کردیم و این رایزنی‌ها ادامه دارد تا به نتیجه خوبی برسیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha