۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85049448
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش‌سوزی دنباله‌دار در جنگل‌های گالیکش

۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۳۲
کد خبر: 85049448
آتش‌سوزی دنباله‌دار در جنگل‌های گالیکش

گنبدکاووس- ایرنا- آتش‌ جنگل‌های گالیکش که چند نوبت در روزهای گذشته توسط نیروهای امدادی و اطفای حریق مهار شده بود از ساعتی قبل در محدوده ارتفاعات بش‌اویلی تا ترجنلی زبانه کشید.

فرماندار گالیکش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از یک ساعت پیش در ارتفاعات روستاهای بش اویلی به سمت ترجنلی در سه نقطه مختلف آتش سوزی شروع شد که نشانه‌ها حاکی از عمدی بودن آنهاست.

علی جوان حاذق‌خواه افزود: نیروهای منابع طبیعی، مردم محلی و بسیجیان برای اطفای حریق به منطقه اعزام شدند و امیدواریم تا ساعاتی دیگر عملیات مهار آتش سوزی پایان یابد.

وی گفت: از روز پنجشنبه هفته گذشته سه مرحله آتش‌سوزی در جنگل‌های گالیکش در منطقه جنگلی شن‌چال حد فاصل روستای بش اویلی و ترجنلی رخ داد و به حدود ۲۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی به صورت کف‌سوز خسارت زد که همگی با کمک نیروهای منابع طبیعی و مردم محلی در کنار همراهی دستگاه‌های امدادی مهار شد.

به گزارش ایرنا، مساحت گالیکش ۸۹ هزار هکتار است که ۱۷ هزار هکتار آن در محدوده پارک ملی گلستان با مدیریت محیط زیست، ۵۱ هزار هکتار آن جنگل و مرتع با مدیریت منابع طبیعی و ۲۱ هزار هکتار آن هم به عنوان اراضی کشاورزی، روستایی و شهری در اختیار مردم است.

گلستان بیشترین جنگل‌های سوزنی برگ کشور را دارد و که به واسطه کاهش بارندگی‌ها، برگ‌های خشک کف این جنگل‌ها مانند انبار باروت با کوچکترین جرقه‌ای شعله‌ور می‌شود.

استان گلستان با مساحتی در حدود دو میلیون و ۱۹۲ هزار و ۱۳۰ هکتار از شمال با ترکمنستان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و جنوب با سمنان همسایه است.

این استان مرزی دارای تنوع اقلیمی از نیمه مرطوب معتدل تا نیمه خشک و گرم است و منابع طبیعی متنوعی شامل کوهستان های مرتفع، دشت هموار، مناطق پست، شوره زار و دریا دارد.

اراضی زیر پوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار بوده که شامل ۴۵۲ هزار هکتار جنگل، ۸۶۲ هزار هکتار مرتع (شمال استان)، ۲۰ هزار هکتار اراضی ساحلی و اراضی مستثنیات و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار اراضی موات است.

آتش جنگل‌های گالیکش مهار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha