۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۰۵
کد خبرنگار: 3091
کد خبر: 85049501
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۹۲ هزارخانوار تحت پوشش بهزیستی خوزستان/ شناسایی سه هزار کودک کار

اهواز- ایرنا - مدیر کل بهزیستی خوزستان با اشاره به شناسایی سه هزار کودک کار در استان گفت: بیش از ۱۹۲هزارخانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۴۰ هزار نفر تحت پوشش حمایت های این اداره کل قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهران کریمیان روز دوشنبه در همایش تقدیر ازخیرین، موسسات خیریه و پویش اهدای جهیزیه به مددجویان تحت پوشش بهزیستی در شیرخوارگاه فتح المبین بهزیستی اهواز اظهارکرد: ازمجموع افراد تحت حمایت بهزیستی خوزستان بالغ بر۱۰۶هزار خانوار به صورت ماهیانه مستمری دریافت می کنند که مجموع این پرداخی در ماه بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان این که حیطه خدمات سازمان بسیار وسیع و متولی سلامت اجتماعی در جامعه است افزود: سازمان بهزیستی بیش از ۲۰۰ فعالیت در سطح اجتماع انجام می دهد که در حال حاضر بیش از هفت میلیون نفر در سراسر کشور تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند.

کریمیان با بیان این که علاوه بر خدمات سازمان خدمات دیگری با کمک خیرین و موسسات خیریه به افراد تحت پوشش و مراکز بهزیستی ارایه می‌شود گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ مرکز غیردولتی با مجوز بهزیستی خوزستان در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: سابقه برخی از خیرین با بهزیستی خوزستان به بیش از ۲۰ سال می‌رسد که زمینه مناسب برای ساماندهی بسیاری از کودکان کار، کودکان بی‌سرپرست و زنان سرپرست خانوار شده است و همچنان بخش از این خیرین و موسسات آنها گمنام هستند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان ادامه‌داد: در حال حاضر ۱۵۹مرکز مشاوره در سطح استان و تحت نظارت بهزیستی فعال است که به صورت رایگان آموزش مهارت‌های زندگی و مشاوره‌های خانواده ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت تبیین و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی بیان‌کرد: زوجین، زندگی فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) را الگو و سرلوحه شروع زندگی خود قرار دهند.

کریمیان با اشاره به این که خوزستان یک استان صنعتی است و و منابع درآمدی بسیار غنی دارد گفت: در بحث مسوولیت‌های اجتماعی ازمسوولان سازمان‌ها و شرکت‌ها انتظار داریم در موضوع سازماندهی کودکان کار همکاری بیشتری داشته باشند.

وی افزود: آمار کودکان کار با توجه به مشکلات اقتصادی رو به افزایش است و طبق آمار سه هزار کودک کار در خوزستان شناسایی شدندکه ساماندهی و آموزش مهارت‌های زندگی و کار برای آنها ضروری است.

در پایان این مراسم ازتعدادی از خیرین استان به پاس همکاری با بهزیستی تجلیل و به تعدادی از زوجین تحت پوشش بهزیستی جهزیه اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha