۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات سفر رییس جمهور به بانک‌های آذربایجان غربی ابلاغ شد

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به در نظر گرفته شدن ۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور به این استان گفت: از این میزان، ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد کرمی روز دوشنبه در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های آذربایجان غربی افزود: البته با وجود این ابلاغ، پرداختی بانک‌ها در تسهیلات مربوط به سفر در حوزه صنعت اصلا قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: برخی از بانک‌ها هم در این خصوص وضعیت بسیار نامناسبی دارند بطور مثال میزان پرداختی تسهیلات مذکور تازه سوی بانک کشاورزی صفر است.

کرمی ادامه داد: البته برخی بانک‌ها نظیر صنعت و معدن ۴۲ درصد و بانک ملت هم ۵۰ درصد تعهدات مربوط به سفر رییس جمهور را انجام داده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: یکی از مهمترین سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم توسعه اشتغال پایدار و بهبود معیشت مردم است که همه نهادها باید در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

کرمی اظهار کرد: با وجود فعالیت خوب برخی از بانک‌ها، مردم به شدت از پرداخت تسهیلات، بویژه تسهیلات حوزه صنعت و توسعه طرح‌ها گلایه دارند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از مهمترین مشکلات حوزه بانکی در آذربایجان غربی، فعالیت نامناسب برخی بانک‌های خصوصی است که برای بهبود این روند نیز برنامه ریزی لازم را داریم.

در این جلسه در خصوص مصارف و منابع بانکی در آذربایجان غربی طی سال جاری بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha