۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۵۹
کد خبر: 85049940
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۱۰ میلیارد ریال به کارآفرینان میراث فرهنگی ایلام پرداخت شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: به منظور حمایت از کارآفرینان و افزایش تولید امسال ۶۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان پرداخت شده اشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزاد شریفی شامگاه دوشنبه در نشست ستاد تسهیل سفرهای نوروزی شهرستان آبدانان اظهار داشت: این میزان تسهیلات با بهره چهار درصد و بازپرداخت ۴۸ ماهه به ۴۰۰ نفر پرداخت شده است.

وی تعداد صنعتگران و کارآفرینان حوزه گردشگری استان را هشت هزار نفر اعلام کرد و افزود: ۸۶۶ اثر و ابنیه باستانی و مناظر و چشم اندازهای فرهنگی ، مذهبی ، تاریخی و طبیعی در سطح استان وجود دارد و به ثبت ملی رسیده اند که سالانه صدها هزار ایرانگرد داخلی و خارجی از آنان بازدید بعمل می آورند.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری ایلام با تاکید بر شادی آفرین و نشاط آور بودن برنامه های سفرهای نوروزی امسال یادآور شد: ستاد تسهیلات نوروزی استان ایلام با مشارکت ۲۶ دستگاه دولتی و مساعدت نهادهای مردمی در قالب ۹ کمیته تخصصی استانی زیر نظر شخص استاندار و با دبیری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل شده و فعالیت های ذاتی خود را آغاز کرده است.

شریفی اضافه کرد: به منظور ایجاد اشتغال و رونق تولید بزودی روستای جابر انصار شهرستان آبدانان به عنوان اولین روستای حصیر استان ایلام تعیین و کلیه امکانات و زیرساخت های این هنر صنعت در این روستا مستقر و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

فرماندار آبدانان نیز با تاکید بر نشاط آور بودن آیین های نوروزی گفت: پیش بینی می شود در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ بیشتر از ۱۰۰ هزار ایرانگرد و جهانگرد از مناظر دیدنی این شهرستان بازدید کنند.

یدالله حاتمی از کاشت و توزیع ۱۲ هزار اصله نهال در آبدانان به مناسبت هفته منابع طبیعی خبر داد و تاکید کرد: برای آیین استقبال از مسافران نوروزی ، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و مواد غذایی ، راه اندازی کاروان‌های شادی و استفاده از برنامه های متنوع فرهنگی ، هنری و موسیقی محلی در آئین نوروزگاه شهرستان و انجام اسکان و تغذیه ایران گردان از مهم ترین اقدامات ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان آبدانان است.

شهرستان ۵۵ هزار نفری آبدانان در ۱۷۱ کیلومتری جنوب شرق ایلام قرار دارد و دارای ۱۹۰ آثار تاریخی و طبیعی و فرهنگی است که تاکنون ۸۷ مورد آن ثبت ملی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha