حدود ۸۰ درصد دانش آموزان از مراکز درمانی ترخیص شدند

همدان- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۲۳۵ دانش آموز در مدارس مختلف استان که با علائم سرگیجه و از ابتدای هفته جاری تاکنون به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کردند که حدود ۸۰ درصد آنها ترخیص شدند و حال عمومی مابقی نیز پایدار است و هیچ بیمار بدحال و با وضعیت نگران کننده نداریم.

رضا طهماسبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از دریافت گزارش هایی مبنی بر بروز علائم تحریکی تنفسی مانند سوزش گلو، سُرفه، تنگی نفس و ریزش اشک و به دنبال این علائم شواهدی دیگری همچون دل درد، ضعف و بی حالی و در برخی دانش آموزان بی حسی اندام ها گزارش شد که برای درمان به اورژانس بیمارستانی منتقل شدند.

وی اضافه کرد: بیشتر دانش آموزان بستری در بیمارستان ها ظرف چهار تا ۶ ساعت و برخی در کمتر از ۲۴ ساعت تحت درمان قرار گرفتند و بدون هیچ گونه علائمی و بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: حدود ۸۰ درصد بیماران تاکنون ترخیص شدند و مابقی هم تحت درمان قرار دارند که حال عمومی تمامی این افراد بستری در بخش ها خوب است و هیچ بیمار بدحال و با وضعیت نگران کننده نداریم.

طهماسبی گفت: شهرستان ملایر ۴۳ بیمار به مراکز درمانی مراجعه کردند که تاکنون ۴۱ نفر مرخص شدند که ۲ نفر باقی مانده نیز با علائم پایدار و تنها با هدف مراقبت بیشتر در بیمارستان ها بستری هستند.

وی افزود: همچنین در شهرستان کبودرآهنگ ۵۵ بیمار مراجعه کننده به مراکز درمانی داشتیم که هم اینک یک نفر با حال عمومی خوب در بیمارستان بستری است و مابقی در ساعت اولیه یا در نهایت بعد از ۲۴ ساعت ترخیص شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha