۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۰۴
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85050075
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظامیان ۱۸ روستایی را در میانمار کشتند

۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۰۴
کد خبر: 85050075
نظامیان ۱۸ روستایی را در میانمار کشتند

تهران- ایرنا- دست کم ۱۸ غیرنظامی تن در حمله نظامیان میانماری به چندین روستا در مرکز این کشور کشته شده اند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری آساهی شیمبون، بنابر اعلام ساکنان این روستاها در میان کشته شدگان سه زن وجود دارد که نظامیان پس از یورش به این روستاها شماری از زنها را ربوده اند و پس از تجاوز به آنها سرهای آنها را از بدنشان جدا کرده اند.

بر اساس این گزارش، نظامیان همچنین اقدام به دزدی از خانه روستائیان کرده و وسایل قیمیتی از جمله طلاهای مردم را ربوده اند.

از زمان وقوع کودتا در میانمار در ۲۰۲۱، هر روز به شدت وخامت اوضاع در این کشور افزوده می شود.

کودتای ۱ فوریه ۲۰۲۱ پس از آن اتفاق افتاد که ارتش نتیجه انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ را رد کرد، که در آن حزب لیگ ملی برای دموکراسی به رهبری سوچی با قاطعیت پیروز شد. حکومت نظامی ادعای تقلب گسترده در انتخابات را داشت، اتهاماتی که کمیسیون انتخابات غیرنظامی، قبل از انحلال، آن را رد کرد.

نظامیان ۱۸ روستایی را در میانمار کشتند

در اوایل ماه جاری میلادی، شورای حاکم میانمار در بیش از ۳۲۰ شهرستان از ۳۳۰ شهرستان کشور حکومت نظامی اعلام و حالت فوق‌العاده را به مدت ۶ ماه تمدید کرد. ارتش همچنین حملات هوایی را علیه جنبش مقاومتی که پس از کودتا به وجود آمد، انجام داده است.

به گفته انجمن جهانی کمک به زندانیان سیاسی، تا یک اسفند، نزدیک به ۲۰ هزار زندانی سیاسی بازداشت شده و بیش از ۳ هزار نفر توسط ارتش کشته شده‌اند.

به استناد گزارش های خبری، ارتش میانمار حملات گسترده ای را در حومه شهر انجام داده است و اقدام به سوزاندن روستاها و بیرون راندن صدها هزار نفر از خانه هایشان کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha