اجرای قانون جوانی جمعیت در اصفهان نیازمند ارائه محتواهای مناسب رسانه‌ای است

اصفهان - ایرنا - رییس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: اجرا و پیشبرد قانون جوانی جمعیت در اصفهان و سایر نقاط کشور نیازمند تولید و ارائه محتواهای مناسب رسانه‌ای و فرهنگی است.

هادی سینایی پورفرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به نظر می‌رسد موضوع جوانی جمعیت و تعالی خانواده به خصوص در زمینه تولید محتوا فقیر است و همین امر سبب مغفول ماندن آن می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی در مسائل اجتماعی تصریح کرد: هر کجا بتوانیم با طرح‌های مناسب تبلیغی و آگاهی سازی، افکار عمومی را به درستی به سمت یک موضوع سوق دهیم موفقیت برنامه میسر خواهد شد.

رییس امور اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان اظهارداشت: همکاری بین دستگاهی و بین بخشی نیز از جمله دیگر موارد با اهمیت در تحقق جوانی جمعیت و تعالی خانواده خواهد بود و باید انسجام لازم در این باره به‌وجود آید.

سینایی با بیان اینکه تا پایان سال تعداد جمعیت جوان کشور در بازه سنی ۱۸ تا ۳۵ ساله‌ بالغ بر ۲۱ میلیون نفر خواهد بود، اظهارداشت: ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از این جمعیت را مردان و ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را زنان تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: در گروه سنی مورد اشاره حدود ۱۳ میلیون مجرد شامل پنج میلیون زن مجرد و هشت میلیون مرد هستند و بی تردید آمار فوق از کاهش جمعیت جوان در کشور حکایت دارد.

رییس امور اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بر همین اساس اجرای طرح‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری با محوریت جوانی جمعیت و تعالی خانواده در دستور کار این نهاد قرار گرفته است و برپایی نمایشگاه، سمینار، کارگاه و بطور کلی محتواهای رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی به خصوص برای سال ۱۴۰۲ را مد نظر داریم.

سینایی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های مرتبط در سال جاری، کارگاه محتوای گرافیکی در قالب تولید پوستر با موضوع جوانی جمعیت با عنوان «این داستان آخرش خوشه» با حضور ۳۵ طراح و گرافیست مطرح کشوری و استانی بود که هفته گذشته برگزار شد.

وی اضافه کرد: ارائه تولیدات این کارگاه به مجموعه‌های مردمی و دولتی از جمله مباحث مرتبط رسانه‌ای و فرهنگی است که به اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی شهروندان کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا، براساس داده‌های موجود، پنجره جمعیتی ایران از سال ۱۳۸۵ آغاز شده است و تا سال ۱۴۳۵ فرصت استفاده از این موقعیت برای جلوگیری از کاهش جمعیت و پیر شدن افراد جامعه وجود دارد.
اکنون داده‌های آماری نشان می‌دهد که تا سال ۱۳۹۰ جمعیت جوان ایران از ۳۷.۴ درصد به ۲۸.۵ درصد رسیده است و تا سال ۱۴۱۰ این رقم به ۲۴.۱ درصد می‌رسد و با این اوصاف حرکت به سمت پیری جامعه را خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha