۷۹ روستای بالای ۲۰ خانوار استان اصفهان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

اصفهان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، از اتصال ۷۹ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان از ابتدای امسال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت با جمعیتی ۱۶ هزار و ۷۱۹ نفری با پنج هزار و ۳۲۱ خانوار خبر داد.

جعفر مطلب زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه با احداث یا ارتقای سایت روستایی با فناوری نسل سوم از ابتدای امسال تاکنون ۷۹ روستا به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند، اظهار داشت: زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این روستاها با اتصال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت محقق خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهره مندی روستاهای استان از پوشش همراه و اینترنت، افزود: روند اتصال روستاهای استان از محل بودجه USO (توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی) ادامه دارد و با برنامه ریزی لازم برای تحقق این امر در استان اصفهان در حال تلاش هستیم.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: برنامه‌ریزی لازم برای اتصال ۱۶۳ روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: ۱۱۷ خانوار این استان با پوشش جمعیتی حدود ۴۰۰ نفر نیز امروز با احداث ۲ سایت روستایی با فناوری نسل سوم به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند.

مطلب زاده بیان کرد: با احداث این سایت‌ها، روستاهای دوراهان و شاملو از توابع بخش پادناعلیا سمیرم استان اصفهان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مشترکان همراه اول در استان پنج میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۹۲ خط و تعداد مشترکان ایرانسل ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۹۷ مشترک است و هم اینک تمام شهرهای استان اصفهان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای ۱۰۸ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha