فرصت شرکت در رویداد استانی کشاورزی دیجیتال تمدید شد

اهواز - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: فرصت شرکت در نخستین رویداد استانی "کشاورزی دیجیتال (دقیق و هوشمند)" تا ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ تمدید شد.

سیدبهرام اندرزیان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: علاقه‌مندان شرکت در این رویداد علمی و پژوهشی شامل مخترعان ، مبتکران، نخبگان، صاحبان فناوری و سرمایه گذاران، شتاب دهنده‌ها و کارگزاران، دانشگاهیان و شرکت‌های دانش بنیان و فناور به عنوان جامعه مخاطبان این این همایش می‌توانند طرح یا ایده خود را در وب سایت https://Khuzestan,arcco.ac.ir بارگزاری کنند.

وی گفت: محورهای رویداد استانی کشاورزی دقیق و هوشمند (دیجیتال) که ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ در مرکز تحقیقات، آموزش، کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برگزار می‌‎شود شامل ایده‌های فناورانه، نوآورانه و دانش‌بنیان در حوزه‌های ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون، اکوفیزیولوژی گیاهان زراعی و باغی، گیاهپزشکی، مدیریت خاک و آب، پرورش دام، طیور و آبزیان و منابع طبیعی و آبخیزداری است.

اندرزیان افزود: برپایی نمایشگاه کالاها و خدمات شرکت‌های دانش بنیان و فناورکشاورزی و منابع طبیعی و جشنواره کشف و معرفی ایده‌های برتر از برنامه‌های جنبی این رویداد استانی است.

وی گفت: به برگزیده نخست طرح یا ایده مبلغ ۵۰میلیون ریال، طرح دوم ۳۰ میلیون ریال و طرح سوم ۲۰میلیون ریال اهدا خواهد شد.

رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: استقرار در پارک علم و فناوری، دهکده‌ها و مراکز رشد، حمایت از ساخت، تجاری سازی و فروش محصول به همراه کارگاه آموزشی و ارایه گواهی‌نامه آموزشی و اعطای جوایز از جمله حمایت‌ها و مزایای شرکت در رویداد کشاورزی دقیق و هوشمند( دیجیتال) خوزستان در اهواز است.

اندرزیان همچنین خوزستان را قطب مهم کشاورزی کشور با سطح زیرکشت ۱.۲میلیون هکتار و تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات کشاورزی و باغی بیان‌کرد و افزود: در سال گذشته، تلاش‌های زیادی برای افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان انجام شده که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به نقش محققان این مرکز به عنوان یاوران تولید و محقق معین در آموزش صحیح و کاربردی یافته‌های تحقیقاتی به بهرهبرداران بخش کشاورزی، برگزاری کاروان‌های ترویجی و دوره‌های آموزشی مختلف به صورت حضوری و مجازی اشاره کرد.

وی افزود:در راسـتای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تحقق شعار سال"تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین"با هدف شـناسایی، اسـتقرار، توسـعه و تکمیل زیست بوم فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور مقرر شده که رویداد ملی در مسیر کشاورزی دانش بنیان در ۲ سـطح ملی و اسـتانی برگزار شود.

این رویداد در سطح استان خوزستان با عنوان "کشاورزی دیجیتال (دقیق و هوشمند) و با هدف آشکارسازی فرصت‌های نهفته و پنهان و شناسایی و معرفی هزار راه نرفته در توسعه دانش بنیان بخش کشاورزی با مشارکت فعال بخش خصوصی، نخبگان، کارافرینان مخترعان و مبتکران، شرکت‌های دانش بنیان صاحبان فناوری‌های نوین، استارتاپ‌های کشاورزی، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و کسب و کارهای نوپا در اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار و برگزیدگان این رویداد استانی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در رویداد ملی حضور خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha