صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی برای حمایت از فعالان زیست فناوری تشکیل می‌شود

تهران - ایرنا - صندوق سرمایه گذاری خصوصی(PE) با تمرکز بر شرکت‌های فعال در حوزه‌های زیست فناوری، داور و درمان‌های نوین با اولویت طرحپ‌های تولید داروهای مشتق از پلاسما تاسیس و تشکیل می‌شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، موافقت نامه سه جانبه بین صندوق نوآوری و شکوفایی، بیمه مرکزی و ستاد زیست فناوری امروز (سه شنبه) با هدف تاسیس صندوق سرمایه گذاری خصوصی برای شرکت های فعال زیست فناوری، داور و درمان های نوین امضا شد.

این موافقت نامه به منظور همکاری مشترک جهت گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری و تامین مالی کارآفرینی و فناوری برای توسعه سرمایه‌های انسانی، ترویج کارآفرینی و بهبود ظهور و بروز کسب وکارهای موفق و در راستای اجرایی سازی ماده ۷ آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه سلامت(مصوب هیات وزیران در تیرماه ۱۴۰۱) بین علی وحدت رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی و مصطفی قانعی دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ساختمان بیمه مرکزی ایران به امضا رسید.

صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی برای شرکت های فعال زیست فناوری تشکیل می‌شود

طبق این موافقت نامه صندوق سرمایه گذاری خصوصی(PE) با تمرکز بر شرکت‌های فعال در حوزه‌های زیست فناوری، داور و درمان‌های نوین با اولویت طرحپ‌های تولید داروهای مشتق از پلاسما تاسیس و تشکیل می‌شود.

براساس گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی سرمایه این صندوق ۸۰۰ میلیارد تومان است که سهم بیمه مرکزی و صندوق نوآوری ۲۰۰ میلیارد تومان و سهم ستاد توسعه زیتست فناوری ۱۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha