برنامه برترین اسنوکرباز ایران برای راهیابی به جمع حرفه‌ای‌های جهان

تهران- ایرنا- قهرمان اسنوکر باشگاه‌های کشور گفت: فعلا در ایران می‌مانم تا بتوانم به مسابقات حرفه‌ای‌های جهان راه پیدا کنم.

امیر سرخوش روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص قهرمانی در لیگ باشگاه‌های کشور اظهار داشت: این دوره از لیگ در ۲ مرحله رفت و برگشت برگزار شد و من همراه با تیم آرتین تهران توانستیم قهرمانی را کسب کنیم. سال‌های گذشته نیز در لیگ، توانستم مقام اول را کسب کنم. قهرمانی در همه مسابقات، نتیجه تمرینات و زحماتم مستمر است. بازیکنان خوب زیاد داریم اما من امیدم به جوانان زیر ۱۹ سال کشور است که بسیار آینده‌دار هستند.

ملی‌پوش بیلیارد ایران درمورد گسترش این رشته عنوان کرد: خانواده حرفه‌ای بیلیارد شاید کمی کوچک شده باشد و این مسئله به خاطر یک سری مشکلات ریشه‌ای مثل ممنوعیت واردات میز بیلیارد و بالا رفتن هزینه‌ها است. کیفیت تجهیزات پایین آمده و این موضوع به صورت مستقیم بر کیفیت مسابقات نیز تاثیر گذاشته است. برای مثال وقتی پارچه مناسب برای میزها نداشته باشیم، نمی‌توانیم توپ را هم درست بزنیم و ناخودآگاه کیفیت بازی‌ها نیز پایین می‌آید.

وی با اشاره به هزینه‌های پایین رشته بیلیارد خاطرنشان کرد: هزینه رشته بیلیارد نسبت به خیلی از تفریح‌ها پایین‌تر است اما یکی از مشکلات بزرگ ما فرهنگ‌سازی در آموزش است. بعضی‌ها آموزش‌های خصوصی با قیمت‌های بسیار بالا را برگزار می‌کنند و گسترش این موضوع، به مرور سبب افزایش هزینه‌های این رشته می‌شود. فدراسیون هم مثل باشگاه‌های بدنسازی، در باشگاه‌های بیلیارد آموزش را گسترش دهد و افراد به صورت شهریه‌ای عضویت بگیرند و بتوانند در این رشته پیشرفت کنند.

برنامه برترین اسنوکرباز ایران برای راهیابی به جمع حرفه‌ای‌های جهان

سرخوش افزود: در کرج باشگاه دارم اما درآمدم از طریق بازی کردن، کم است. در ایران رشته ما اینطور نیست که شما فقط با بازی کردن بتوانید هزینه‌های زندگی را تامین کنید بلکه باید در کنار آن یک شغل دیگر نیز داشته باشید.

برترین بازیکن اسنوکر کشور درباره شرایط فدراسیون نیز توضیح داد: فدراسیون تا جایی که در توانش هست، از ما حمایت می‌کند. بخشی از هزینه‌ مسابقات را فدراسیون تقبل می‌کند. فدراسیون بودجه آنچنانی ندارد و کار سختی در پیش است اما تلاش مدیریت فدراسیون هم دیده می‌شود. من فعلا در ایران هستم تا زمانی که بتوانم در مسابقات حرفه‌ای‌ها راه پیدا کنم و در آن زمان مدام باید در رفت و آمد باشیم. خیلی از مسابقات در انگلیس است و امکان دارد مثل حسین وفایی در خارج از کشور ساکن شوم. در سال‌های اخیر هیچ مسابقه‌ای را دست خالی برنگشتم و قول می‌دهم در این مسابقات هم به جمع حرفه‌ای اضافه شوم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha