پیشبرد طرح های نهضت ملی مسکن در فارس نیازمند تصمیمات مهم و کاربردی است

شیراز - ایرنا- معاون عمرانی استان فارس اعلام کرد : بر اساس سیاست های دولت سیزدهم قرار است چهارمیلیون مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور ساخته شود که سهم فارس در این طرح ۲۶۰ هزار واحد مسکونی است. پیشبرد طرح های نهضت ملی مسکن در فارس نیازمند تصمیمات مهم و کاربردی است.

به گزارش ایرنا ، محمود رضایی کوچی روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: تامین زمین مناسب و توسعه مسکن ملی در شهرها و روستاهای این استان نیازمند اخذ تصمیمات جهادی است ، مدیر کل جدید بنیاد مسکن در این عرصه وظایفی خطیر و مهم دارد که امید است با همدلی و مشارکت همه مدیران دستگاهها این وظایف و کارکردها به خوبی انجام گیرد.

رضایی کوچی افزود :‌ موضوع تامین زمین از جمله مباحثی است که باید به صورت کارشناسی بررسی گردد و زمین مناسب در اختیار طرح ملی مسکن قرار گیرد ، باید خدمات شهری مناسب در این مجموعه شکل گیرد که بتوان درآن ساخت و ساز انجام داد.

وی اضافه کرد:‌ اداره راه و شهرسازی استان فارس بخش عمده ای از زمین مورد نیاز را مشخص کرده است و بخشی هم مربوط به اراضی مردمی است. از آنجا که سهم فارس ۲۶۰ هزار واحد است اما ۲۸۰ هزار نفر ثبت نام کردند که پس از پالایش عدد نهایی استخراج خواهد شد.

معاون استانداری فارس بیان داشت:‌ در بحث اجرای منابع مالی پروژه یک بخش آورده مردمی است که در اقساط مختلف دریافت می شود و بخش عمده ای از منابع هم تسهیلات بانکی است که مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان برای کلان شهرها در نظر گرفته شده و برای شهر های کوچک هم این رقم کمتر است.

استقبال از خانه های ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن

مهندس عطا الله زمانی مدیر کل پیشین بنیاد مسکن استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه بنیاد مسکن به شرط تامین زمین مناسب از احداث خانه ویلایی به جای انبوه سازی استقبال می کند گفت: این موضوع در مناطق روستایی فارس به خوبی دنبال شده و در مناطق شهری هم اگر امکانات زمین مناسب دراختیار باشد باشد بنیاد از آن استقبال می کند.

زمانی اضافه کرد : ما هم معتقدیم با در نظر گرفتن فرهنگ زیستی مردم ، خانه یک طبقه مستقل بسیار بهتر از آپارتمان چند طبقه مشارکتی است ، اجرای این طرح در صورتی قابل اجرا است که زمین مناسب در اختیار باشد. هر چند در بسیاری از شهرستان های فارس ما محدودیت های واگذاری زمین مناسب داشته ایم اما در مناطقی که زمین در اختیار بوده است ، طرح های یک طبقه سازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن دنبال و اجرا شده است.

مدیر کل پیشین بنیاد مسکن استان فارس گفت: بسیاری از شاخص های توسعه خدمات به ویژه در حوزه تهیه و اجرای طرح های عمرانی و محرومیت زدایی در این استان فراتر از متوسط کشور است.

بنیاد مسکن پرتلاش در مسیر توسعه روستایی و محرومیت زدایی

سید علیرضا حمیدی مدیر کل جدید بنیاد مسکن هم در این مراسم با بیان اینکه در مسیر محرومیت زدایی و توسعه روستایی پرتلاش و پر امید حرکت خواهیم کرد از همه مدیران و مسوولان اجرایی خواست تا با هم افزایی و تعامل در مسیر سخت محرومیت زدایی یار و مددکار باشند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد : از همه ظرفیت های قانونی برای اجرای طرح های عمران روستایی ، طرح های هادی ، بهسازی مسکن روستایی ، روان سازی اعطای تسهیلات مقاوم سازی ، ساخت مسکن شهری ، اعطای اسناد مالکیت در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استفاده خواهد شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha