۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۱۷
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85050601
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیرخانه هفتمین جشنواره ملی فانوس آماده پذیرش آثار هنرمندان ایلامی

ایلام - ایرنا - معاون هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و دبیر هفتمین جشنواره ملی فانوس گفت: دبیرخانه جشنواره هفتم فانوس در مرکز استان از امروز آماده پذیرش آثار هنرمندان ایلامی است.

سرهنگ عبدالنبی امیدی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هفتمین دوره جشنواره ملی فانوس با موضوع دفاع مقدس و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین دستاوردهای شهدا و ایثارگران در قالب خلق آثار هنری برگزار می شود.

وی افزود: نقش ولایت و رهبری در پیشبرد دفاع مقدس و آرمان های آن، نقش مردم، زنان، نوجوانان و جوانان در دفاع مقدس، نقش ایثارگران و خانواده های آنها اعم از شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، سبک زندگی ایثارگران با محوریت از شهید بودن تا شهید شدن، تاثیر کاروان های راهیان نور بر مردم به ویژه نسل جوان از جمله محورهای این جشنواره است.

امیدی زاده یادآور شد: رسالت تداوم آرمان های دفاع مقدس در حوزه هایی نظیر سنگر جهاد تبیین، فرهنگ، علم و هنر، جبهه، جنگ ترکیبی استکبار جهانی، مدافعان حرم و شهدای امنیت از دیگر محورهای هفتمین دوره جشنواره ملی فانوس است.

وی در خصوص بخش های جشنواره هم توضیح داد: هنرهای نمایشی با موضوع تئاتر صحنه ای یا خیابانی و نمایشنامه، هنرهای تجسمی با موضوع عکس، نقاشی، طراحی پوستر و بیلبورد، موسیقی و سرود با موضوع موسیقی با کلام یا بی کلام و سرود، فیلم و سریال با موضوع فیلم داستانی کوتاه، مستند کوتاه، انمیشمن و نماهنگ و رادیویی با موضوع نمایش رادیویی و پادکست بخش های جشنواره فانوس را تشکیل می دهد.

وی اضافه کرد: در این دوره از جشنواره برای اولین بار بخش ویژه دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی باتوجه به اهمیت نقش این قشر در پاسداشت ارزش های دفاع مقدس افزوده شده و دانش آموزان علاقمند به شرکت در جشنواره می توانند در موضوعات تئاتر صحنه ای، سرود دانش آموزی، نقاشی و فیلم کوتاه حداکثر ۱۸۰ ثانیه ای آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

امیدی زاده گفت: آثار ارسالی باید تولید سال ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ باشد و شرکت کنندگان بخش های هنری ۲ نمونه از اصل آثار خود را به همراه یک قطعه عکس از خود به همراه فرم ثبت نام را به دبیرخانه تحویل دهند و در بخش آثار نمایشی هم باید ۲ قطعه عکس با کیفیت از اجرای نمایش را ضمیمه اصل اثر کنند.

وی در مورد نحوه شرکت در مسابقه هم افزود: پوستر فراخوان جشنواره و فرم ثبت نامی آن به تمام ادارات و دستگاه های استان برای متقاضیان ارسال شده و همچنین امکان دریافت حضوری پوستر و فرم ثبت نامی جشنواره از دبیرخانه نیز وجود دارد.

دبیر هفتمین دوره جشنواره ملی فانوس تاکید کرد: شرکت کنندگان باید آثار خود را بر روی صفحه لوح فشرده بارگزاری کرده و با مراجعه حضوری یا ارسال پستی نشانی دبیرخانه در جشنواره شرکت کنند و کیفیت آثار ارسالی از ملاک های تاثیرگذار داوران در انتخاب آثار برتر است.

امیدی زاده ادامه داد: آخرین مهلت دریافت آثار ۲۵ تیرماه ۱۴۰۲ و برگزاری جشنواره مرحله استانی و معرفی برگزیدگان این مرحله مردادماه و برگزاری جشنواره کشوری به میزبانی شهر تبریز نیز مهرماه ۱۴۰۲ خواهد بود.

به گزارش ایرنا، دبیرخانه این جشنواره در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس واقع در میدان دفاع مقدس به کد پستی ۶۹۳۱۱۶۹۳۱۹ و صندوق پستی ۶۹۳۱۵۴۹۴ از امروز آماده پذیرش آثار هنرمندان از نقاط مختلف استان است.

متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های ۰۸۴۳۲۲۴۱۷۴۲، ۰۸۴۳۲۲۲۴۲۴۰ و ۰۹۹۲۱۸۱۷۶۸۶ تماس بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha