گسترش همکاری‌های ‌فرهنگستان هنر و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

تهران- ایرنا- رئیس فرهنگستان هنر میزبان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شد تا زمینه همکاری‌های مشترک در جهت ارتقای اهداف کلان کشور در حوزه هنر مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، بهمن نامورمطلق رئیس این فرهنگستان، دوشنبه (۱۵ اسفند)، با حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در محل فرهنگستان دیدار داشت تا زمینه‌های هم‌فکری و هم‌افزایی در نیل به اهداف کلان در حوزه فرهنگ و هنر کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

در این دیدار ابتدا نامورمطلق، از اهداف و مأموریت‌های فرهنگستان هنر سخن گفت و یادآور شد این فرهنگستان به‌ عنوان مرکزی آکادمی در حوزه سیاستگذاری‌ و آینده‌پژوهی در حوزه هنر فعالیت دارد.

وی به ظرفیت‌های این فرهنگستان اشاره و در راستای همکاری مشترک در بخش بین‌الملل به‌ ویژه آسیا اعلام آمادگی کرد و با اشاره به سهم ایران در بازارهای جهانی اظهارداشت: ما دارای ظرفیت‌های بسیاری هستیم که می‌تواند با ایجاد حساسیت درباره هنر ایرانی، زمینه رشد و ارتقای کشور در بازارهای جهانی و بین‌المللی را فراهم سازد.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات، شناخت ظرفیت‌های کشور در جهت برنامه‌ریزی و بهره‌وری در تعاملات با سایر کشورها را یکی از اهم فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات عنوان کرد و گفت: هنر زبانی است که مرز ندارد و برای حضور در سایر کشورها و تعامل نیاز به واسطه‌گری نیست. شناخت ظرفیت‌های کشور و ایجاد بسترهای همکاری در تعاملات از اهداف این سازمان است. همچنین شناخت رایزنان فرهنگی از ظرفیت‌های داخلی به‌ ویژه هنرهای ایرانی- اسلامی از ضروریات است.

در این نشست همچنین علیرضا اسماعیلی دبیر فرهنگستان هنر، محمدرضا بهمنی معاون توسعه همکاری‌های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عبدالرحیم فیروززاده مدیر حوزه ریاست، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل فرهنگستان هنر و مهدی بزاززاده مدیرکل حوزه ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حضور داشتند.

در پایان این نشست حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌پور و هیئت همراه از نمایشگاه یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران در مؤسسه فرهنگی هنری صبا فرهنگستان هنر دیدن کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha