۵۰ زوج دانشجوی دانشگاه آزاد تهران مرکز پیوند خود را جشن گرفتند

تهران - ایرنا - آئین جشن ازدواج دانشجویی ۵۰ زوج دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی روز سه شنبه در مجتمع دانشگاهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، جشن ازدواج دانشجویی ۵۰ زوج دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جلیلی مسوول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، توحید پوررستم رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و جمعی از مسوولان، کارکنان و دانشجویان این واحد دانشگاهی در سالن همایش های غدیر مجتمع دانشگاهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (سوهانک) برگزار شد.

سخنرانی، اجرای سرود دانش آموزان مدرسه سماء، استندآپ و مسابقه زوجین، مولودی خوانی، خطبه خوانی عقد و کارگاه ازدواج توسط دکتر علی صدرا، از دیگر برنامه های این جشن با شکوه و به یاد ماندنی بود.

۵۰ زوج دانشجوی دانشگاه آزاد تهران مرکز پیوند خود را جشن گرفتند


رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان تهران در این جشن در سخنانی، ازدواج دانشجویی را یکی ازبهترین انواع ازدواج ها دانست و افزود: چرا که ازدواج به هنگام و به موقعی است و همین باعث پایایی و مانایی زندگی مشترک خواهد شد.

حجت الاسلام مرتضی جلیلی یادآور شد:در آموزه های دینی ما محبوبترین بنا درنزد خداوند متعال ،بنای تشکیل خانواده عنوان شده و خلقت زن و مرد را برای رسیدن به آرامش ذکر کرده اند.

وی با بیان اینکه ازدواج دانشجویی به طور معمول به دور از رسم و رسومات رایج و ناصحیح انجام می شود، اضافه کرد: همین به زوج ها کمک می کند که آغاز زندگی خود را با مشکلات کمتری به پیش برند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان تهران افزود: در آموزه های دینی ما محبوبترین بنا درنزد خداوند متعال، بنای تشکیل خانواده عنوان شده است و خلقت زن و مرد را برای رسیدن به آرامش ذکر کرده اند.

۵۰ زوج دانشجوی دانشگاه آزاد تهران مرکز پیوند خود را جشن گرفتند


وی گفت: در همین راستا نهاد رهبری در دانشگاه ها چند سالی است که طرح ازدواج دانشجویی را در سطح دانشگاه تحت عنوان همسفر تا بهشت انجام می دهد و زوج های دانشجویی را که در حین تحصیل ازدواج می کنند را به مدت سه روز در شهر مشهد مقدس برای سفر زیارتی و آموزشی مهمان و با برگزاری کارگاه های مهارتی به ارتقا سطح کیفی زندگی مشترک آنها می پردازد.

حجت الاسلام جلیلی یکی از اهداف دیگر برگزاری جشن های ازدواج دانشجویی در سطح دانشگاه ها را ایجاد انگیزه دانشجویان برای ازدواج بهنگام و آسان که ویژگی ازدواج دانشجویی است و همچنین ایجاد فضای شاد و مفرح در سطح دانشگاه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برای ازدواج دانشجویی ثبت نام کردند که ۵۰ زوج از آنها از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی بودند.

بر اساس این گزارش، یکی از برنامه های نهاد رهبری در دانشگاه ها ترویج سنت ازدواج است که نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در سال های گذشته نیز جشن ازدواج دانشجویی را برگزار و ضمن هدیه سفر زیارتی مشهد مقدس در قالب سفر زیارتی و آموزشی، برای زوج های دانشجو نیز هدایایی تهیه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha