۱۷ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85051173
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امید رهایی از ظلم با مهدویت 

۱۷ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۵۶
کد خبر: 85051173
امید رهایی از ظلم با مهدویت 

کرج – ایرنا – دورانی که قدرت حق، تمام ریشه های فساد و ظلم را از بین می برد همواره آرزوی بشریت بوده تا با برقراری این عدالت اجتماعی زمینه برای عدالت گستری و احقاق حقوق مظلوم فراهم شود .

به گزارش ایرنا، آری این امید و انتظار شیرین،  همواره بر سایه یاس و شکست در زندگی انسان غلبه کرده و پویایی را در جامعه بشریت و سراپا منتظر زنده نگه داشته است.

چرا که انسانی که از ظلم و بی عدالتی به ستوه آمده با گذشت یک هزار و ۱۱۵ سال همچنان منتظر یک منجی و پر پروازی است تا از جور و ستم رهایی یابد، و مفتخر به همراهی ظهور مردی از تبار خورشید باشد تا با  دست قدرت الهی، ریشه ظلم و بیداد را بخشکاند.

بنابراین تا زمانی که انسان ها احساس عدالت نکنند این نیاز همیشگی در آنها وجود دارد چرا که منتظران واقعی، قرار گرفتن وضع موجود جهان در اختیار گروهی سلطه گر را رد می کنند و معتقدند سیطره ظلم باید از بین رود .
این انتظار در تمام ادیان برای ظهور منجی که قدرتمندانه در مقابل ظلم می ایستد وجود دارد اما در دین کامل و جامع اسلام از امامی بزرگ که وارث زمان می شود نام برده می شود که با حضور خود تحولی عظیم درجهان بشریت ایجاد می کند .
منتظران ظهور گل نرگیس، فرزند مقتدر اسلام، عطر آرامش گستر عالم هستی امام داوزدهم شیعیان پس از یک هزار و ۱۱۵ سال غیبت می آید تا دنیای روشنی که آرزوی دیرینه بود را محقق کند.

اما برای آمدن این امام که شیعیان مفتخر به انتظار فرج و اعتقاد وجود او هستند، بسترهایی باید فراهم شود و وظایفی برای منتظران تعریف شده چراکه کسی که قرار است زیر پرچم عدالت گستری جهان برود، خود باید مجهز به سلاح علم و حکمت به دور از شبهه های کفرآمیز باشد و در برابر ظلم حتی از با نثار جان خود ایستادگی کند .

ایران اسلامی که امروز مفتخر به پرچمداری برای امام زمان عج الله است تا این امانت را به دست صاحب برحقش حضرت ولی عصر برساند نزدیک به 45 سال است که شگردهای مختلف مبارزه با ظلم و ستم را تجربه کرده و چه بسیار افرادی که در سایه این پرچم بزرگ الهی چه در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و چه در جنگ تحمیلی، برای مبارزه با مصادیق ظلم و ستم جان خود را از دست دادند.

نیمه ای کامل

با رسیدن به نیمه ماه شعبان که مولود آن از هر کاملی کاملتر است، مناسبتی عظیم چشم و چراغ مسلمانان می شود، آری میلاد منجی عالم بشریت که سالیان سال است انتظار فرج او را برای برقراری عدالت در سایه ولایت فقیه داریم مناسبتی که در تقویم جمهوری اسلامی مزین به نام سربازان گمنام امام زمان (عج) همان منتظران واقعی این امام همام نام گرفته است .
سربازانی گمنام در نام ، اما آشنا در برقراری امنیت و رشادت هستند ، سربازانی که با تکیه بر احکام الهی و قرآنی بطور پنهان با انواع ناامنی ها مبارزه می کنند تا وحشتی در جامعه اسلامی بوجود نیاید بطوریکه مظلومانه حتی کسی از شهادت آنان نیز به دلیل حساسیت کارشان باخبر نمی شود .
آری ، این افتخار آفرینان در رشادت عهده‌دار نقش وراثت از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌شوند؛ تا در سایه ولایت فقیه به تبعیت امام غایب خود پنهان و مخفیانه چتر امنیت را بر سر مردم بگسترانند.

امید رهایی از ظلم با مهدویت 


بنابراین سربازان گمنام امام زمان عج الله نیز مانند سایر شیعیان و مسلمانان جهان با این امید که مهدویت می تواند عدالت را گسترش دهد و با اعتقاد به وجود امام زمان و این که این ظهور اتفاق خواهد افتاد به آینده روشن امید پیدا می کنند.
مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز نیز معتقد است انسان هایی که ایمان و تقوا داشته و ثبات قدم در راه دینداری داشته باشند آینده روشنی را در انتظار دارند و در زمان ظهور به نجات حقیقی دست پیدا می کنند .
حجت الاسلام علیرضا ابراهیمیان افزود: جهان خلقت که همواره در مسیر تحقق عدالت با ظلم و ستم مواجه است در صورتی می تواند به اهداف الهی دست یابد که در انتظار برای خلق دورانی که تمام ریشه های فساد از بین می رود، باشد.

وی تاکید کرد : فرج وجود مبارک امام عصر(ع) از بزرگ‌ترین آرزوهای پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) است که سبب امید بر آینده و حرکت و پویایی در جامعه اسلامی است.
ابراهیمیان در ادامه از سربازان گمنام امام عصر به عنوان مردانی بزرگ یاد کرد که همواره در کنار مردم هستند ولی دیده نمی شوند.
وی افزود: این سربازان که با امام زمان عج الله عهد حمایت از حاکمیت اسلامی را بسته اند با برقراری امنیت در تلاش هستند تا این امانت الهی به دست صاحب اصلی آن حضرت حجت برسد.

دعای فرج دعای رهایی از بلاهای آخرالزمان
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز ادامه داد: ظهور منجی عالم بشریت عزت و کرامت را برای منتظرانش به همراه دارد و همگان باید با بصیرت واقعی زمینه را برای ظهورش فراهم کنیم.
وی قرائت دعای فرج که در آن اشاراتی به حجت زمین حضرت مهدی عج الله دارد را توصیه کرد و افزود: انتظار امام زمان (عج) به معنای بی کار بودن در زمان غیبت حضرت نیست. بلکه باید با تبیین سیره ائمه اطهار مانع مانع تراشی ها بر سر راه حرکت تمدن اسلامی شد .

امید رهایی از ظلم با مهدویت 

بال پرواز

امام جمعه کرج نیز بابیان اینکه چهارشنبه هفدهم اسفندماه مصادف شده با ۱۵ شعبان المعظم سالگشت ولادت پر از سرور منجی عالم، ربیع الانام، مهدی الامم، از بین برنده ظلم و ستم و برقرارکننده عدل در جهان حضرت بقیه‌الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء، گفت: این روز را روز جهانی مستضعفین هم نام‌گذاری کردند چون حضرت وقتی می‌آیند مستضعفان پروبال می‌گیرند، زنده و احیا می‌شوند و حکومت در اختیار مستضعفین قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به روز سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، اظهار کرد: از رشادت‌ها و شجاعت‌ها و ایثارهای همه سربازان گمنام امام عصر که با دقت و ظرافت و به‌موقع، رسالت سنگینی را که بر دوش دارند و از انواع مرزهای امنیتی ایران اسلامی در داخل و خارج کشور حراست می‌کنند و گمنام در زمین و پرآوازه در آسمان‌ها هستند از طرف خودم و به نیابت از مردم باصفا و باوفای استان از آن‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم. خدا قوت می‌گویم و برای همه این عزیزان آرزوی توفیق و سلامتی دارم.

سربازان گمنام امام عصر حجم کارشان بسیار بالا و توقعشان هم کم است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه حجم کارشان بسیار بالاست و توقعشان هم کم است، گفت: بعضی وقت‌ها در معرض شهادت هم قرار می‌گیرند، شهید هم می‌شوند اما باز مخفی می‌ماند؛ به خاطر حساسیت کاری که دارند و مخفی بودن بعضی از امور لذا از این‌جهت هم گمنام و هم خوش‌نام هستند.

وی بابیان اینکه آنچه از روایات به دست می‌آید این است که حکومت امام عصر عمیق و گسترده است، گفت: کسانی که به‌عنوان یاور ایشان هستند باید افراد خاص و ویژه‌ای باشند؛ یعنی در خودشان ویژگی‌هایی را ملکه کرده باشند تا بتوانند همراه امام باشند و الا صرف گفتن اینکه خدایا ما را از یاوران حضرت قرار بده این‌طور نیست که قرار بگیریم. دعا می‌کنیم اما باید یک سری ویژگی‌ها را هم در خودمان به وجود بیاوریم.

عقلانیت قوی و بصیرت مثال‌زدنی

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه دومین ویژگی یاران حضرت این است که هم عقلانیت قوی دارند و هم بصیرت مثال‌زدنی، گفت: نمی‌شود یار امام باشیم اما بصیر نباشیم و در مسیر عقلانیت قدم برنداریم. امام سجاد علیه‌السلام در کتاب کمال‌الدین که درباره قوت عقل و اندیشه یاوران حضرت است این‌گونه فرمودند: «که به‌درستی خداوند تبارک‌وتعالی از عقل و فهم و معرفت آن‌چنان به آنان بخشیده که غیب عالم به‌منزله مشاهده در نزد آن‌ها حاضر است؛ یعنی دارای چنان بصیرتی هستند که حقیقت و پشت پرده امری بر آن‌ها مخفی نمی‌ماند». توجه دارید این‌که خدا عطا کرده از باب قابلیت و توجهی است که خود افراد در این مسیر حرکت کردند و توانستند به دست بیاورند و به این درجات برسند.

وی در ادامه بابیان اینکه ویژگی دیگری که دارند این است که لحظه‌ای از قرآن و دستورات قرآن فاصله ندارند، گفت: نه اینکه فقط تلاوت می‌کنند. بلکه معارف قرآن تمام وجودشان را پرکرده و با قرآن زندگی می‌کنند. با قرآن، دیدگان خود را نورانی می‌کنند و با تفسیر قرآن، گوش جانشان را پر از معرفت می‌کنند. قرآن در جیبشان هست اما زندگی‌شان بر اساس قرآن است؛ حرکتشان، گفتنشان، نشستنشان، سکوتشان همه کارهایشان.

مقاومت در برابر تبلیغات، سرزنش‌ها و فشارهای دشمن

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه صفت دیگر هم این است که در برابر تبلیغات دشمن و سرزنش‌ها و فشارهایی که دشمن می‌آورد مقاوم هستند، گفت: امروزه می‌بینید که تا کسی از دین و ارزش‌ها سخن می‌گوید مورد هجمه ناجوانمردانه قرار می‌گیرد؛ به‌طوری‌که مجبورش می‌کنند از حرف‌هایش برگردد و مسیر خودش را تغییر دهد؛ لذا فرمودند در آخرالزمان دین‌داری مثل نگه‌داشتن زغال برافروخته و داغ در کف دست است. یاران حضرت به‌اندازه دانه خردلی در آرمان‌ها و ارزش‌هایی که دارند تردید ندارند؛ لذا هیچ‌چیز در اراده و حرکت در مسیر الهی آن‌ها خلل وارد نمی‌کند.

سخن پایانی

دنیا که با عطش تمام منتظر عدالت گستری به دست منجی عالم بشریت است باید با تمام نیرو مقابل زورگویان بایستد و در این بین اهرم بصیرت و آگاهی بخشی به عنوان اصلی مهم باید از سوی منتظران مورد توجه قرار گیرد.

کسانی که در دوران های مختلف، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع از احکام الهی شرکت می‌کردند، منتظران حقیقی حضرت حجت بودند و ایران با پرچم برافراشته‌ی اسلام است که می‌تواند ادعا کند پشت سر حضرت در میدانهای عدالت گسترب قدم می گذارد.

و افتخار ایران و ایرانی همین سربازان گمنام و ماموران امنیتی هستند که در هر شرایطی منافع عموم را بر منافع خود ترجیح داده و از تمام ابزارها برای حفاظت از امنیت بهره بردند ، کسانی که شب و روز ندارند تا اقوام مختلف این مرز و بوم در آسایش باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha