واژگونی خودرو و انتشار مونوکسیدکربن در اصفهان یک کشته و هفت مصدوم بر جا گذاشت

اصفهان- ایرنا-  سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان از وقوع ۲ حادثه واژگونی خودرو و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در این استان در شبانه روز گذشته خبر داد.

عباس عابدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واژگونی یک دستگاه پراید در گردنه قرقچی میمه موجب فوت یک کودک ۶ ساله و مصدوم شدن پنج نفر شد.

وی اضافه کرد: این حادثه ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه روز گذشته رخ داد که به‌دنبال آن ۲ واحد امدادی ۱۱۵ و یک کد هلال احمر به محل اعزام شدند.

سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان اظهار داشت : مصدومان شامل یک مرد ۳۷ ساله، یک زن ۳۵ ساله و سه کودک ۱۴، ۱۳ و ۱۴ ساله هستند که به بیمارستان حضرت محمد (ص) میمه منتقل شدند.

وی افزود: در حادثه ای دیگر بر اثر انتشار گاز مونوکسید کربن و احتمال نشت گاز داخل حمام در ساعت هشت و ۱۳ دقیقه صبح روز گذشته در خیابان مطهری دولت آباد اصفهان ۲ نفر شامل یک زن ۱۲ ساله و یک مرد ۲۲ ساله مسموم شدند که برای درمان به درمانگاه امام رضا دولت آباد و بیمارستان غرضی منتقل شدند.

مُنواُکسیدکربن، گازی بی‌رنگ و بی‌بوست که "قاتل نامرئی" هم خوانده می شود، عمده‌ترین منبع تولید این گاز، سوختن ناقص نفت و گاز است ولی بر اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی بویژه در محیط‌های دربسته و فاقد اکسیژن، تولید گاز مُنواُکسید کربن امکان‌پذیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha