نماینده ولی فقیه در هرمزگان: حضرت مهدی (عج) عصاره همه انبیای الهی است

قشم - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: وجود نازنین حضرت مهدی (عج) معصوم چهاردهم و امام دوازدهم شیعیان جهان عصاره همه انبیای الهی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد عبادی زاده روز چهارشنبه در آیین کلنگ زنی مسجد جامع امام علی (ع) شهر قشم که در پارک ایران زمین میدان شهید سلیمانی این جزیره به زمین زده شد، اظهار داشت: امروز پانزدهم شعبان سالروز ولادت حضرت قائم (عج) روز مبارکی است، روز ولادت با سعادت موعود همه ادیان الهی، روزی که بشریت و انبیای عظام الهی در قبل از اسلام منتظر این روز بوده اند، عصاره همه انبیا الهی در این روز متولد می شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان: حضرت مهدی (عج) عصاره همه انبیای الهی است

وی با طرح این پرسش که چرا می گویم همه انبیای الهی گفت: چون آرمان پیامبران تاکنون محقق نشده است، این آرمان طبق آیه پنج سوره مبارکه القصص در قرآن کریم «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ» - (ما می‌ خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم) این بود که حاکمیت زمین باید دست مستضعفان باشد.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: آرزوی دوم پیغمبران الهی این بود که در کل جهان مادی و دنیا باید کلمه الله حاکم شود که تاکنون محقق نشده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان: حضرت مهدی (عج) عصاره همه انبیای الهی است

حجت الاسلام عبادی زاده توضیح داد: آرزوی همه انبیای الهی یک روز و به دست یک نفر محقق خواهد شد و این وعده قرآن است، اگر کسی این موعود جهانی را قبول نداشته باشد، باید خیلی از این آیاتی که در قرآن کریم آمده را نمی دانیم باید چگونه معنی کنیم، حاکمیت از آن صالحان، کی و به دست چه کسی خواهد بود؟

وی ادامه داد: این وعده ای است که در زبور و کتاب های آسمانی قبل داده شده و بعد از آن هم در قرآن آمده است که وارث زمین صالحان هستند، آیا امروز وارث زمین صالحان هستند، نه امروز اینگونه نیست، آن زمانی که مهدی موعود (عج) ظهور می کنند این وعده خدا در قرآن محقق می شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان: حضرت مهدی (عج) عصاره همه انبیای الهی است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اضافه کرد: مسجد خانه خداست و مشارکت در ساخت چنین خانه‌ ای شیعه و سنی نمی‌ شناسد و همه دغدغه‌ مندان در این امر خیر مشارکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: براساس وعده خداوند و توصیه بزرگان دین، حضور در آیین کلنگ زنی مسجد هم در پیشگاه الهی اجر و منزلت دارد و خوشا به حال آنان که در ساخت خانه خدا قدم‌ های موثر بر می‌ دارند.

عبادی زاده اظهار کرد: امیدواریم با عنایت سازمان منطقه آزاد، ادارات و نهادها و همه خیران و دغدغه‌ مندان جزیره، این مجموعه هرچه زودتر به عنوان پایگاهی برای نیروهای مومن و انقلابی با هدف برپایی آیین های مذهبی ساخته شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان: حضرت مهدی (عج) عصاره همه انبیای الهی است

امام جمعه قشم: مساجد دانشگاه‌ های انقلاب هستند

در ادامه این مراسم امام جمعه شهرستان قشم گفت: مساجد به عنوان دانشگاه‌ های انقلاب باید از ویژگی‌ های منحصر بفرد برخوردار باشند.

حجت‌ الاسلام غلامرضا حاجبی اظهار کرد: این مسجد با همت همه مردم مومن و انقلابی و مسئولان این شهرستان در حد و اندازه‌ های نظام مقدس جمهوری اسلامی ساخته خواهد شد.

امام جمعه قشم افزود: در مجموعه مسجد جامع بزرگ امام علی (ع) که در زمینی به مساحت ۱۷ هزار و ۶۳۴ متر مربع با بیش از ۲۶ هزار متر مربع زیربنا ساخته خواهد شد، امکاناتی همانند مسجد، حوزه علمیه، موزه، کتابخانه، شبستان مردانه و زنانه، واحد ارتباطات مردمی، پارکینگ و فضا هایی برای امور فرهنگی و تجاری پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ اقدام خیری از نگاه خداوند به عنوان خالق هستی دور نمی‌ ماند، گفت: به طور حتم کسانی که در ساخت این مسجد و دیگر مساجد به عنوان خانه خدا کمک می‌ کنند، با عنایت خاص الهی از داشتن خانه‌ ای در بهشت برین برخوردار خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان: حضرت مهدی (عج) عصاره همه انبیای الهی است

مسجد جامع امام علی (ع) شهر قشم نمادی از وحدت و همدلی امت اسلامی است

در ادامه این مراسم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز عملیات ساخت مسجد جامع بزرگ شهر قشم که با حضور برادران و خواهران شیعه و اهل سنت این جزیره انجام شد، به عنوان نمادی از وحدت و همدلی امت اسلامی نام برد.

افشار فتح‌ الهی گفت: مسجد جامع امام علی (ع) به عنوان یک نماد فرهنگی و مذهبی برای برپایی آیین های ویژه به خصوص نماز عبادی و سیاسی نماز جمعه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی ادامه داد: امیدواریم هرچه زودتر با یاری همه خیران و دغدغه‌ مندان جزیره قشم، مسجد جامع و مصلی امام علی (ع) برای آیین های ویژه اسلامی ساخته شود.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، این مکان آبرویی برای نسل‌ های آینده این جزیره خواهد بود و بسیار خوشحالیم که کلنگ ساخت این مجموعه ارزشمند همزمان با سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) به زمین زده شد.

امروز چهارشنبه (هفدهم اسفند ۱۴۰۱) همزمان با سالروز میلاد با برکت و پر سرور حضرت مهدی (عج) آیین کلنگ زنی مسجد جامع امام علی (ع) شهر قشم در زمینی به مساحت پانزده هزار متر مربع با حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، حجت‌ الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه، افشار فتح الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مسوولین، معتمدین، جوانان و مردم شریف و ولایت مدار این شهرستان مرزی در پارک ایران زمین میدان شهید سلیمانی به زمین زده شد.

در قرآن کریم و کتب الهی پیشین آمده است که یک روز با ظهور حضرت مهدی موعود (عج) زمین به شکل طبیعی و واقعی میراث بندگان صالح خداوند خواهد بود و آن روز زمانی که است که اختلاف فکری، عقیدتی، سیاسی و اقتصادی همه ملل جهان را فرا گیرد و نا امنی شیرازه افکار مردم را به هم ریزد، آن وقت حضرت صاحب الزمان (عج) ظهور خواهد کرد.

اجرای قسط و عدالت، برقراری امنیت، توانمندی در عرصه اقتصاد و زندگی بشریت از جمله برکات ظهور حضرت قائم (عج) است.

زمانی مهدی موعود (عج) ظهور خواهد کرد که بستر برای ایجاد ۲ انقلاب «احیای عباد» و «عمران بلاد» فراهم باشد و تا زمانی که آن حضرت ظهور نکند، حاکمیت صالحان شکل نخواهد گرفت.

حضرت مهدی (عج) معصوم چهاردهم و امام دوازدهم شیعیان، بنا بر بیشترین روایت‌ ها روز جمعه نیمه شعبان ۲۵۵ هجری قمری متولد شد.

یگانه منجی عالم بشریت پس از تولد، حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارش امام عسکری (ع) به صورت نیمه مخفی زندگی کرد.

یکی از کارهای بسیار مهمی که پدر امام زمان در این دوره انجام داد این بود که امام مهدی را به بزرگان شیعه معرفی کرد تا در آینده در مساله امامت دچار اختلاف نشوند.

غیبت صغری ایشان پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری در سال ۲۶۰ آغاز شد و تا سال ۳۲۹ ادامه پیدا کرد.

در این دوره حضرت مهدی (عج) از طریق چهار نایب امور مردم را اداره می‌ کرد. دوره غیبت کبری ایشان نیز با پایان غیبت صغری و از سال ۳۲۹ هجری قمری آغاز شده و تاکنون تداوم یافته است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha