باران جاده‌های خراسان شمالی را لغزنده کرد

بجنورد-ایرنا- رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: بارش باران سبب لغزندگی سطح جاده‌های استان در محورهای مختلف شده است از این رو رانندگان با احتیاط برانند.

سرهنگ رحمان اسپیدکار روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون بارش پراکنده باران در جاده های استان گزارش شده است از این رو رانندگان به جد قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

وی افزود: از رانندگان به ویژه رانندگان عبوری از محورهای کوهستانی انتظار می رود به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه لازم داشته باشند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از رانندگان انتظار می رود از شتاب زدگی خودداری کرده و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

سامانه بارشی از روز جمعه خراسان شمالی را تحت تاثیر قرار داده است و بر اساس اعلام هواشناسی استان، این سامانه تا امروز شنبه اوایل شب در استان فعال است و سبب کاهش دمای هوا به میزان چهار تا ۶ درجه سانتیگراد می شود.

وزش باد بسیار شدید در برخی مناطق خراسان شمالی

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان شمالی، در شبانه روز گذشته باد لحظه ای بسیار شدید با سرعت ۷۳ کیلومتر بر ساعت، مهمانک در شهرستان مانه و سملقان را درنوردید که بیشترین میزان سرعت وزش باد در استان را داشت.

در این مدت آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان با بیشینه دمای ۲۵.۳ درجه سانتیگراد گرم ترین و کوسه در شهرستان شیروان با کمینه دمای ۴.۷ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان گزارش شده است.

در شبانه روز گذشته کمینه دمای بجنورد مرکز استان ۱۲.۴ و بیشینه دمای آن ۲۳ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

خراسان شمالی در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha