فرد محوری در درمان مهمترین افق آینده پزشکی است

کیش - ایرنا - رییس کنگره بین المللی پزشکی کیش گفت: فرد محوری و دریافت درمان اختصاصی مهمترین افق آینده پزشکی است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، پروفسور علیرضا خوشدل روز چهارشنبه در کنگره بین المللی کاربرد سلول های بنیادی و تکنولوژی های نوین ژنتیک در پزشکی فرد محور اظهار کرد: با تغییرات نوینی که در سطح دنیا اتفاق افتاده قصد داریم تست جامعه پزشکی کشور را در زمینه های ایجاد این تغییر در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: رویکرد پزشکی در زمینه درمان ها با تشخیص تغییر می کند و به طور حتم در دنیای پزشکی آینده یک تیمی از افراد متخصص علوم پایه و علوم بالینی در کنار هم می توانند یک تشخیص مناسب برای بیماران ارائه دهند.

خوشدل افزود: در پزشکی آینده هر بیماری درمان اختصاصی خود را دریافت خواهد کرد و به این درمان، درمان فرا دقیق و دقیق گفته می شود.

وی با اشاره به افق های پیش روی آینده پزشکی اضافه کرد: کسانی که سلول بنیادی کار می کنند می توانند در کنار جراحان و متخصصان بالینی قرار بگیرند و نقش اثر گذاری در درمان بیماری های سخت داشته باشند.

رییس کنگره بین المللی پزشکی، تامین هزینه ها در جهت منافع بیماران و اثربخشی درمان بیماری های سخت "پیوند، مزمن قلبی، عضلانی و اسکلتی" را ناشی از همکاری های موثر در این حوزه اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه در این کنگره بین المللی، مهمانانی از ۱۲۰ دانشگاه حضور دارند افزود: تاثیر گذاری در اجرایی شدن برنامه ۱۰ ساله و پیاده سازی آن در بیمارستان ها، مراکز درمانی، تشخیصی و پزشکی فرد محور از جمله اهداف این کنگره است.

همچنین کنگره بین المللی پزشکی به همت مرکز تحقیقات زیست فناوری کاربردی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل کیش و مرکز اروپایی پزشکی فردمحور دوسلدروف آلمان به مدت سه روز در جزیره کیش در حال برگزاری است.

دکتر مریم اسلامی دبیر علمی کنگره، دکتر مسعود خدیوی رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران، دکتر بابک نیکومرام رئیس انجمن جراحی پلاستیک ایران، دکتر امید معمار صادقی متخصص ایمونولوژی و فوق تخصص جراحی پوست از آمریکا، پروفسور کریم نیرنیا رئیس مرکز اروپایی پزشکی فردمحور، و پروفسور یورگن هشلر رئیس انجمن سلول‌های بنیادی آلمان، اساتید دانشگاهای علوم پزشکی و شریف در این رویداد بین المللی پزشکی حضور دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha