قرارگاه مردم؛ پیام امیدبخش دولت در هرمزگان

کیش - ایرنا - وقتی مسوولان در پی تحقق وعده های دولت مردمی برآمدند، ستاره‌ای با نام قرارگاه مردم در استان هرمزگان متولد شده که هم اکنون درخشش در آسمان خدمت به ولی نعمتان را آغاز کرده است.

به گزارش ایرنا، دولت مردمی عنوانی بوده برای دولت سیزدهم که فقط در قالب یک نام باقی نمانده و امروز در هنگامه دومین سال خدمت خود سرآغاز پیام های امیدبخشی به جامعه شده که یکی از آن پیام‌ها در قالب قرارگاه مردم به قلب مردمان زحمت به رخسار نشسته استان هرمزگان رخنه کرده است.

اما قرارگاه مردم چیست؟ و از کجا آمده است؟

هرمزگان سرشار از ظرفیت است و این پهنه برای رسیدن به توسعه پایدار، رنجور از ناملایمت های روزگار به دست دولت سیزدهم رسید تا در میان اقدامات خوبی که در این دولت برای توسعه پایدار استان انجام شده است تشکیل قرارگاه مردم نیز تصمیمی مدبرانه و شایسته برای خدمت به مردم آن باشد.

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ یعنی کمی بیش از یکسالِ گذشته، استاندار هرمزگان به عنوان نماینده عالی دولت سیزدهم قرارگاهی با عنوان "قرارگاه مردم" در شاخه های مختلف از جمله ارائه خدمات برای رفع مشکلات معیشتی، پزشکی و سازندگی تشکیل داد که قشر کم برخوردار شهرها و روستاها در راس آن خدمات‌گیرندگان کمیته امداد و بهزیستی مهمترین جامعه هدف آن بود.

۷۰ هزار خدمت پزشکی

شاخه سلامت به عنوان یکی از موفق ترین بخش های این قرارگاه در یکسال گذشته که به منظور پای کار آوردن امکانات درمانگاه ستاد بحران استانداری همچنین حضور جهادی پزشکان مجرب از سراسر کشور و همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف تشکیل شده است و تا کنون توانسته به بیش از ۷۰ هزار نفر خدمت درمانی ارایه کند.

شاخه سلامت به عنوان یکی از موفق ترین بخش های این قرارگاه در یکسال گذشته که به منظور پای کار آوردن امکانات درمانگاه ستاد بحران استانداری همچنین حضور جهادی پزشکان مجرب از سراسر کشور و همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف تشکیل شده است و تا کنون توانسته به بیش از ۷۰ هزار نفر خدمت درمانی ارایه کند.

مشاور امور پزشکی استاندار هرمزگان در این رابطه گفت: شاخه پزشکی قرارگاه مردم تا کنون در قالب ۲۳ اردو در نقاط مختلف استان در قالب خدمات تخصصی پزشکی به ساکنان آن با اولویت عدالت در دریافت خدمات، ارائه شده است.

محمدرضا مهری اظهار کرد: در این مدت حدود ۷۰ هزار نفر از خدمات پزشکی رایگان شاخه سلامت قرارگاه مردم بهره مند شده اند که بیش از ۵۰ درصد این خدمات در حوزه دندانپزشکی به متقاضیان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه به صورت میانگین هر خدمت حدود ۶۵۰ هزار ریال و سرجمع ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای دولت تمام شده است افزود: مردم در صورت دریافت خدمات پزشکی با هزینه آزاد حداقل باید ۱۵ تا ۲۰ برابر این میزان را پرداخت می کردند که با طرح ابتکاری قرارگاه مردم این میزان بازگشت هزینه به جیب خود را شاهد بودند.

وی اضافه کرد: بدون شک حضور پزشکان در این اردوهای جهادی نقطه قوت موفقیت قرارگاه مردم در استان هرمزگان است که از اقصی نقاط کشور پهناور ایران اسلامی بدون هیچ گونه چشم داشتی و به صورت ایثارگرانه در نقاط کمتر توسعه یافته این استان برای ارائه خدمت حاضر می شوند.

مشاور امور پزشکی استاندار هرمزگان یادآور شد: قرارگاه مردم در کنار تحقق وعده های دولت مردمی، تجمیع خدمات اردوهای جهادی با استفاده از امکانات دولتی را هدف قرار داده است و در این راستا امکانات در اختیار استانداری از جمله مدیریت بحران به صورت ویژه مورد استفاده قرار گرفته است.

وی گفت: تا کنون ۲۳ گردهمایی برای خدمت رسانی (اردو) به میزبانی نقاط مختلف از جمله محله های کمتر توسعه یافته بندرعباس، جاسک، میناب و جزایر بوموسی، هرمز، قشم، کیش و بشاگرد در قالب خدماتی همچون دندانپزشکی، چشم پزشکی، قلب و عروق، زنان زایمان، نازایی و کودک برگزار شده است.

قرارگاه مردم؛ پیام امیدبخش دولت در هرمزگان

منتظران ظهور در قلب قرارگاه مردم

گروه جهادی دندانپزشکی منتظران ظهور در قالب قرار گاه مردم برای خدمت رسانی در اردوی بیست و سوم این قرارگاه پنج روز مهمان کیشوندان بود که به گفته مدیر این گروه، امسال مردم هرمزگان چهار بار در نقاط مختلف شامل جزایر بوموسی، هرمز، قشم و کیش از خدمات آنها بهره مند شدند.

جلال عادلی گفت: گروه جهادی دندانپزشکی منتظران ظهور که ۱۵ سال از فعالیت آن سپری می شود دی و بهمن ماه برای خدمت رسانی به هرمزگانی ها، میهمان این استان بوده و پزشکان حاضر در آن از نقاط مختلف کشور به در این اردو حاضر شده اند.

کیش بیست و سومین ایستگاه خدمت

بخشدار کیش نیز در این ارتباط با بیان اینکه شاخه سلامت قرارگاه مردم قبل از استقرار خدمات خود را با مشورت دست اندرکاران حوزه سلامت آن منطقه پیش بینی می کند افزود: در جزیره کیش به عنوان بیست و سومین ایستگاه این قرارگاه با مشورت شبکه بهداشت، بیمارستان تخصصی و سازمان منطقه آزاد قرار شد نوع خدمت به سمت دندانپزشکی معطوف شود.

محبوبه کرمی یادآور شد: به همین دلیل با همکاری بزرگترین اردوی جهادی دندانپزشکی تیم ۶۰ نفره متشکل از ۳۰ دندان پزشک و ۳۰ دستیار و کادر اجرایی به مدت سه روز در جزیره مستقر شدند.

وی گفت: این گروه از روز سه شنبه ۲۵ بهمن تا شنبه ۲۸ این ماه با هدف پوشش یک هزار و ۲۰۰ نفر و ارائه بیش از سه هزار خدمت مستقر شد.

کرمی افزود: تمامی افراد از اعضای خانواده های تحت پوشش ارگان هایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و جامعه کارگری خدمات شهری و سایر افراد واجد شرایط بودند که در بالاترین کیفیت خدمات را دریافت کردند.

پیام این اقدام به روشنی مشخص بوده که خواستن، توانستن است و می توان با همت والا، یک ایده را به قرارگاهی تبدیل کرد که پیام آور امید و عشق به هم نوع شود.