۱۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۳۹
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85051593
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال حماس از کاهش سطح روابط دیپلماتیک آفریقای جنوبی با رژیم صهیونیستی

تهران-ایرنا- عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس از موافقت پارلمان آفریقای جنوبی با کاهش سطح روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی به دلیل ادامه جنایات علیه ملت فلسطین استقبال کرد.

به گزارش ایرنا، «موسی ابومرزوق» امروز چهارشنبه طی سخنانی ضمن استقبال از کاهش سطح روابط دیپلماتیک آفریقای جنوبی با رژیم صهیونیستی، اعلام کرد، این اقدام بیانگر اصالت آفریقای جنوبی است که خود سال‌ها از آپارتاید و تبعیض نژادی رنج برده است و اکنون بیش از هر کشور دیگر نسبت به رنج و محنت‌های ملت فلسطین تحت آپارتاید رژیم صهیونیستی آگاه است.

ابومرزوق تأکید کرد که جنبش حماس از پارلمان آفریقای جنوبی و دولت و احزاب سیاسی این کشور به دلیل حمایت از فلسطین تشکر می‌کند.

وی تصریح کرد: چنین اقدامی انگیزه‌ای برای گام‌های بیشتر در مسیر قطع کامل روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی خواهد بود.

موسی ابومرزوق گفت: دشمن صهیونیستی جنایات علیه ملت فلسطین را شدت بخشیده که آخرین نمونه آن حمله جنایتکارانه روز گذشته به نابلس و جنین بود که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی منجر شد و همین مسئله می‌طلبد که کشورهای جهان به ویژه آنانکه خود تحت استعمار و اشغال بوده‌اند، در تلاش برای منزوی کردن این رژیم در منطقه و جهان به سبب ارتکاب جنایت علیه ملت فلسطین باشند.

همزمان با موج محکومیت جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین در کرانه باختری، پارلمان آفریقای جنوبی سه‌شنبه شب به طرح کاهش روابط با تل آویو رأی مثبت داده است.

در بیانیه‌ «حزب آزادی ملی» آفریقای جنوبی که پیش‌نویس این طرح را ارائه داده، آمده است: این اقدامی است که می توانست مورد حمایت «نلسون ماندلا»، نماد مبارزه با آپارتاید آفریقای جنوبی قرار گیرد.

در این بیانیه آمده است: این لحظه، ماندلا نیز به آن افتخار خواهد کرد، چرا که وی همیشه می گفت که آزادی بدون آزادی فلسطینی‌ها ناقص است.

آفریقای جنوبی از سال ۱۹۹۵ و آغاز روابط رسمی سیاسی میان دو کشور همواره حامی ملت فلسطین و آرمان آن بوده است.

دولت این کشور سال ۲۰۱۹ نیز سطح دیپلماتیک خود را با تل آویو کاهش و سفیر خود را به کشورش فراخواند و اعلام کرد که این اقدام به علت جنایت‌هایی بود که رژیم صهیونیستی در قبال مردم فلسطین انجام داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha