بیش از پانصد دانش آموز قشمی در طرح دادرس آموزش دیدند

قشم - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر قشم گفت: پانصد و ۴۰ نفر از دانش‌ آموزان این جزیره در طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) آموزش دیدند.

احمدنور سرودی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این تعداد دانش آموز قشمی در ۱۸ مدرسه این جزیره (۱۲ مدرسه بخش مرکزی و ۶ مدرسه بخش سوزا) هشت مهارت امدادرسانی را فرا گرفته اند.

وی ادامه داد: هدف از برپایی این دوره های آموزشی برای دانش آموزان در جزیره زیبای قشم این بوده است که در هنگام خطر آمادگی لازم را داشته باشند و در مرحله نخست محافظ جان خود باشند و توانایی نجات جان همکلاسی ها و خانواده هایشان را داشته باشند.

بیش از پنج هزار دانش آموز قشمی در طرح دادرس آموزش دیدند

رییس جمعیت هلال احمر قشم با بیان اینکه آموزش های ارایه شده در طرح ملی «دادرس»، فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی را بین دانش‌ آموزان این جزیره با یادگیری هشت امدادرسانی نهادینه می‌ کند، گفت: این طرح از برنامه های ابتکاری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است که در اجرا و برگزاری آن دانش‌ آموزان نگین خلیج فارس توسط یک مربی آموزش‌ دیده هلال‌ احمری، مهارت‌ هایی از قبیل پناه گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ و آتل بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادر زنی را فرا گرفته اند.

سرودی توضیح داد: پس از آموزش مهارت‌ های امدادی، دانش آموزان هر مدرسه در گروه‌ های ۱۴ نفره با فرا گیری ۱۶ ساعته مهارت های یادشده، به منظور مسابقه با مدارس دیگر به هلال احمر معرفی می‌ شوند و در پایان دانش آموزان و گروه برتر راهی مسابقات استانی می‌ شوند و سپس تیم برتر به مرحله کشوری راه پیدا خواهد کرد.

بیش از پنج هزار دانش آموز قشمی در طرح دادرس آموزش دیدند

به گزارش ایرنا، دادرس مخفف «دانش‌ آموزان آماده در روزهای سخت» است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خود امدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع‌ دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌ سازی این فرهنگ در بین جوانان و به‌ ویژه دانش‌ آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌ کند.

این طرح که با امضای تفاهم‌ نامه‌ ای میان معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با سازمان جوان هلال‌ احمر متولد شده است، همانطور که از شرح آن مشخص است، به دنبال آموزش دانش‌ آموزان برای روزهای سخت و افزایش‌ توانمندی آنها برای مقابله با حوادث و بحران‌ هایی است که پیش روی آنها رخ می‌ دهد.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha