مانور زلزله در سه‌هزار و ۵۰۰ مدرسه هرمزگان برگزار شد

بندرعباس - ایرنا - بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در سه‌هزار و ۵۰۰ مدرسه استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش هرمزگان در حاشیه برگزاری این مانور گفت: در این مانور دانش آموزان مهارت‌های پناهگیری، خروج اضطراری، حمل مصدوم، کمک‌های اولیه و اسکان موقت را آموزش دیدند.

محمود غیبی افزود: با اجرای طرح دادرس با همکاری جمعیت هلال احمر هرمزگان، دانش آموزان در حال یادگیری مهارت‌های مرتبط با مدیریت بحران در مدارس هستند.

وی بیان کرد: مانور زلزله در مدارس هرمزگان با همکاری آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، سازمان آتش نشانی، جمعیت هلال احمر، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های خدمت رسان هرمزگان برگزار شد.

این مسوول با اشاره به زلزله‌ خیز بودن استان هرمزگان اظهار کرد: بالا بردن ارتقا سطح آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله از اهمیت زیادی برخوردار بوده و بهتر برگزار شدن این مانور به سطح معلومات دانش آموزان کمک شایانی می‌کند.

گفتنی است؛ با آغاز رویکرد جدید که از سال ۹۴ با عنوان مدرسه ایمن - جامعه تاب‌آور، اعلام شده؛ ضمن ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان در این دوره تمهیداتی اندیشیده شد تا سطح آگاهی و آمادگی ساکنان محله‌های مجاور مدارس ایمن نیز ارتقا یافته و از ظرفیت این مدارس به عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران در واحدهای همسایگی در سطح هر محله استفاده شود.

در سال تحصیلی جدید ۴۳۰ دانش آموز هرمزگانی در ۲۳ منطقه آموزشی راهی کلاس درس شدند که ۲۸ هزار معلم تدریس این دانش‌آموزان را برعهده دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha