مدیرکل امور اقتصاد ودارایی هرمزگان: تولید ناخالص استان ۶۳ درصد افزایش یافت

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل امور اقتصاد و دارایی هرمزگان گفت: تولید ناخالص داخلی استان امسال به یکهزار و ۹۵۹ میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال گذشته ۶۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، مهدی دسینه روز پنجشنبه در دومین روز اجلاس مدیران مالیاتی کشور در بندرعباس با اشاره به اینکه هرمزگان یکی از هشت استانی که کمترین برداشت از بودجه کل کشور را داشته است‌، افزود: نرخ بیکاری در هرمزگان در سال گذشته ۱۵.۸ درصد بوده و در پاییز امسال به ۱۱.۶ درصد رسیده است که روند کاهشی را نشان می‌دهد.

وی در خصوص نرخ تورم استان در سال گذشته نیز خاطرنشان کرد: در سال گذشته نرخ تورم ۴۱.۸ درصد بود که در سالجاری به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی هرمزگان ادامه داد: درآمد های استان در سال گذشته ۷۳ هزار و ۹۶۱ میلیارد ریال مصوب شد که با ۱۵۰ درصد تحقق به ۱۱۰ هزار و ۷۷۶ میلیار ریال رسیده است.

دسینه ادامه داد: براساس اطلاعات مرکز خدمات سرمایه گذاری سال گذشته، پنج طرح سرمایه گذاری خارجی به هرمزگان رسید و طی آن ۱۴ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شد.

وی اضافه کرد: برای سالجاری این مبلغ ۴۰ میلیون دلار مصوب شد که ۱۰ میلیون دلار تاکنون جذب شده است.

این مسوول ضمن تشریح عملکرد گمرکات استان گفت: در استان هرمزگان ۸۴ محصول به کشورهای مختلف صادر و بیش از ۸۸ محصول از چندین کشور وارد می‌شود که بیشتر این محصولات وارداتی، تجهیزات ماشین آلات و محصولات نباتی، فلزات معمولی و مصنوعات است.
دسینه با بیان وضعیت بیمه‌های بزرگ و کوچک در استان گفت: ضریب نفوذ بیمه‌ها در هرمزگان ۲ درصد بوده که انجام اموربیمه‌ای صنایع بزرگ استان در تهران موجب کاهش درآمد بیمه‌ای و خروج نقدینگی از استان شده است.

وی در تشریح عملکرد بورس منطقه‌ای هرمزگان نیز گفت: تعداد سهام معامله شده یکهزار و ۵۰۳ میلیون سهم است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش داشته و ارزش سهام معامله شده نیز با ۲۴ درصد کاهش به ۹ هزار و ۵۷۳ میلیارد ریال رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha