۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۰۳
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85051952
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی همزمان با اعتراضات خیابانی به سیاست‌های نتانیاهو

تهران - ایرنا - در حالی که اعتراضات خیابانی به سیاست های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز پنج شنبه نیز ادامه یافت، نیروهای اشغالگر این رژیم به جنایات خود علیه فلسطینی ها ادامه می‌دهند و عملیات تجاوزکارانه جدیدی را در جنین ترتیب دادند.

به گزارش ایرنا از المیادین، رسانه های فلسطینی نیز گزارش دادند که نیروهای رژیم اشغالگر قدس به سوی یک خودروی فلسطینی در شهرک جبع در جنوب جنین آتش گشودند و سه جوان فلسطینی را به شهادت رساندند.

در پی این حمله نیروهای اشغالگر، درگیری شدیدی میان آنها و نیروی های مقاومت فلسطین در منطقه جبع در جنین رخ داد و بر اساس بیانیه کتائب شهدای مسجد الاقصی نیروهای مقاومت در این منطقه در یک آتش باری سنگین با تیراندازی و استفاده از بسته های انفجاری مواضع اشغالگران را در چند محور هدف گرفتند.

شاخه جبع سرایا القدس نیز اعلام کرد که بعد از ترور سفیان فاخوری یک فرمانده میدانی این گروه مقاومت در حمله امروز نیروهای اشغالگر، رزمندگان این سرایا، مواضع آنان را مورد آتش باری قرار د ادند.

تشکیلات خودگران فلسطین نیز در واکنش به تجاوز امروز رژیم صهیونیستی به جنین، اعلام کرد که مسوولیت جنایت جدید در جنین، متوجه جامعه جهانی است که برای پایان دادن به جنایت های رژیم اشغالگر اقدامی انجام نمی دهد.

همزمان خبرنگار المیادین نیز از بیت المقدس اشغالی خبر داد که معترضان ساکن سرزمین های اشغالی امروز پنج شنبه بار دیگر در اعتراضات به سیاست های کابینه افراطی نتانیاهو به خیابان ها آمده اند و چندین خیابان و معبر را در شمال تل آویو به روی رفت و آمدها بستند.

به گزارش ایرنا، هفته های اخیر شاهد اعتراضات صهیونیست‌ها علیه قانون اصلاحات قضایی بوده و آنان معترضان خواستار توقف روند تصویب این قانون هستند.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به "اصلاح قانون قضایی" که ساکنان سرزمین های اشغالی از آن به کودتای "قانون اساسی" تعبیر می کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این طرح همچنین، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

این لایحه در جلسه کنست که اخیرا برگزار شد، در قرائت اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف، به تصویب رسید.

این لایحه برای آن که به قانون تصویب شود، باید در قرائت‌های دوم و سوم نیز به رأی گذاشته شود و در کمیسیون های تخصصی رأی آورد و در در صورت تصویب نهایی به قانون تبدیل خواهد شد.

مخالفان و معترضان می گویند: نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با همین طرح موسوم به «اصلاح نظامی قضایی» از محاکمه فرار کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha