برگزاری نمایشگاه‌ نقاشی سبز بوم در نهادینه سازی فرهنگ منابع طبیعی موثر است

نوشهر - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر گفت : برپایی نمایشگاه های فرهنگی و هنری نظیر نقاشی های سبز بوم یکی از راهکارهای اساسی در ترویج فرهنگ و شناخت درست از اهمیت منابع طبیعی در جامعه است.

به گزارش ایرنا ، بابک شمس ناتری روز پنجشنبه در آیین گشایش نمایشگاه نقاشی طبیعت "زیست بوم " که به مناسبت هفته منابع طبیعی در نگارخانه این اداره افزود : هر ساله در چنین مناسبتی برنامه هایی نظیر نواختن زنگ مدارس و درختکاری پیش بینی می شود منتهی امروز باید در پی ایده های جدید و اثر گذار که یکی از آن ها که شکل دهی جشنواره و نمایشگاه های هنری است و می تواند به عنوان یک آموزه هنری در شناخت و درک درست از اهمیت طبیعت و نقشی که در شادابی روح و روان و سلامت جامعه دارد ارائه داد.

وی رشد فرهنگ و آگاهی جامعه در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، ریل گذاری در جهت خروج فرهنگ و هنر از حالت ویترینی و سوق دادن به درون جامعه ، ایجاد حس کنشگری و پویایی اهالی فرهنگ ، هنر و رسانه از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره ها و نمایشگاه ها در راستای حفظ و حراست از طبیعت است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر با اشاره به قدمت ۴۰ میلیون ساله جنگل های خزری هیرکانی در خطه شمال کشور تاکید کرد : چنین آثار طبیعی در هیچ جای دنیا وجود ندارد بنابراین باید با زبان هنر به معنای واقعی جامعه را آگاه کرد رمز بقای موجودات و تامین سلامتی انسان ها به حفظ و حراست از این عرصه ملی گره خورده است.

برگزاری نمایشگاه‌ نقاشی سبز بوم فرهنگ منابع طبیعی را نهادینه می‌کند

شمس ناتری گفت : یکی از علت های نام گذاری این نمایشگاه هم به همین نام یعنی زیست بوم بوده است به عبارتی می خواهیم به مخاطب اعلام کنیم در پی نقاشی سبز ، زیستگاه ، زاد بوم و زادگاه سبز هستیم.

وی افزود: امروز متاسفانه حجم زیادی از زباله های تولیدی را ظروف یکبار مصرف تشکیل می هد و تهدیدی برای نابودی محیط زیست و حتی آسیب زا به ذخایر آبی دریای خزر به شمار می آید و همه این پیامدهای ناخوشایند متاثر از زندگی پلاستیکی است و با مروری به ادوار گذشته به این نتیجه می رسیم که حساسیت بیشتری از حفظ و حراست از منابع طبیعی وجود داشت.

وی توضیح داد : بنابراین برای ارتقای سطح افکار عمومی به ویژه دانش آموزان و دانشجویان در حفظ و حراست از طبیعت راهی جز بهره گیری از هنرمندان و خلق آثار هنری آن ها که پیام دهنده صیانت از عرصه های طبیعی و ذخایر آبی است نداریم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر گفت : در این نمایشگاه دست کم ۱۰۰ اثر هنری وارد دبیرخانه شد که از این تعداد ۷۵ اثر پذیرفته شد و امسال برای نخستین بار چنین نمایشگاهی برگزار کردیم و امیدوارم سایر دستگاه ها افزون بر منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست بتوانند از ظرفیت های فرهنگ و هنر در حفظ و حراست از طبیعت در این منطقه بهره ببرند.

برگزاری نمایشگاه‌ نقاشی سبز بوم فرهنگ منابع طبیعی را نهادینه می‌کند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha