۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۱۷
کد خبرنگار: 857
کد خبر: 85052376
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

بروز خشکسالی جدی در غرب ترکیه و کاهش ذخیره آب سدها ؛ شهر استانبول صد روز آب دارد

تهران- ایرنا- خشکسالی فصل پاییز و زمستان در مناطق غربی ترکیه موجب کاهش نزولات جوی و حجم ذخایر سدهای تامین کننده آب مناطق شهری و بخش کشاورزی این کشور شده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، شبکه خبری تی.آر.تی ترکیه اعلام کرد که ذخیره آب در سدهای کلانشهر استانبول ترکیه به کمتر از ۳۶ درصد رسیده و کاهش ذخیره آب موجب بروز بحران تامین آب در این شهر شده است و با توجه به حجم ذخایر، شهر استانبول تنها برای ۱۰۰ روز آب دارد.

این شبکه خبری طی گزارشی اضافه کرد: تغییر اقلیم استانبول موجب بروز خشکسالی کم سابقه در این شهر شده و حجم ذخایر سدهای تامین کننده آب شهر استانبول به کمترین حد خود در ۹ سال گذشته رسیده است که در صورت نبود بارش در ماه‌های آینده، آب موجود تنها نیاز شهر استانبول در ۱۰۰ روز آینده را تامین خواهد کرد.

بنا به گزارش شبکه خبری تی.آر.تی ترکیه، آب شهر استانبول که از طریق هفت سد اطراف این شهر تامین می شود، در پی کاهش میزان بارندگی به کمتر از ۱۱۰ میلیمتر در سال آبی جاری با مشکل جدی مواجه شده و نگرانی در خصوص تشدید بحران آب در فصل بهار و تابستان را افزایش یافته است.

بر اساس گزارش این رسانه، گنجایش سدهای تامین کننده آب شهر استانبول حدود ۸۶۸ میلیون متر مکعب است در حالی که این سدها هم اکنون ۳۰۷ میلیون متر مکعب آب ذخیره شده دارند و با توجه به مصرف روزانه ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار متر مکعب آب در شهر استانبول، بحران تامین آب در این شهر جدی است.

بروز خشکسالی جدی در غرب ترکیه و کاهش ذخری آب سدها ؛ شهر استانبول صد روز آب دارد

شبکه خبری تی.آر.تی ترکیه همچنین گزارش داد که سطح آب سدهای ازمیر، آیدین، اوشاک و دنیزلی در منطقه دریای اژه در غرب ترکیه نیز کاهش یافته است.

به گزارش این رسانه، بخش قابل توجهی از استان ازمیر، آیدین و دنیزلی در منطقه دریای اژه دچار خشکسالی متوسط تا بسیار شدید شده و میزان بارندگی در این مناطق نسبت به میانگین بلندمدت و مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد کاهش داشته است.

شبکه خبری تی.آر.تی ترکیه همچنین اعلام کرد همه سدها و مخازن تامین آب مناطق غربی ترکیه هم اکنون کمتر از ۴۴ ذخیره آبی دارند و حتی ذخایر برخی سدها به حدود پنج درصد افت کرده است.

این رسانه اعلام کرد: میزان بارندگی در فصل زمستان امسال در مناطق غربی ترکیه بسیار کم بوده و به همین علت در صورت عدم رعایت صرفه جویی در مصرف، بروز مشکل تامین آب در این مناطق جدی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha