پژمانفر: ذائقه دانش آموزان به لحاظ کتابخوانی آسیب دیده است

مشهد - ایرنا - رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: ذائقه فرزندان این مرز و بوم و دانش آموزان از لحاظ کتابخوانی آسیب دیده است به طوریکه نمی‌توانند به صورت متمرکز چند صفحه کتاب بخوانند و این مهم، نیازمند درمان و مواظبت است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر پنجشنبه شب در نخستین رویداد باشگاه کتابخوانان مشهدی، افزود: فضای مجازی باعث شده است که فرزندان ما نتوانند روی مسائل متمرکز شوند و این آسیب زا است.

وی ادامه داد: کتابخوانی یک هنر است که باعث می‌شود ذهن بتواند روی یک موضوع تمرکز کند بنابراین باید به فکر درمان این موضوع باشیم و نهضت کتابخوانی ایجاد کنیم.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: هرگاه موضوع محدودیت استفاده از فضای مجازی برای فرزندان مطرح می‌شود سر و صدای برخی بلند می شود در حالی که سر و صدای آنها از روی دلسوزی و نگاه فرهنگی نیست و دل آنها برای فرزندان ما نسوخته است.

حجت الاسلام پژمانفر افزود: یکی از اقداماتی که در کمک به کتابفروشی های مشهد با پیگیری های فراوان انجام شده، معافیت آنها از مالیات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در این رویداد فرهنگی، گفت: امیدواریم همانند توجهی که رهبر معظم انقلاب به کتاب و کتابخوانی دارند دیگر مسولان هم داشته باشند.

محمد حسین زاده افزود: برخی از مجموعه های کتاب در مشهد دایره فعالیت و خدمت رسانی آنها به حوزه کشوری و حتی بین المللی هم کشیده شده است و در این عرصه‌ها نیز توزیع و فروش کتاب را انجام می‌دهند.

نخستین رویداد باشگاه کتابخوانان مشهدی امروز در تالار شهر برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha