۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳:۲۹
کد خبر: 85052435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیصل مقداد: ترک اراضی سوریه از سوی نیروهای بیگانه اولویت ایران و سوریه است

دمشق- ایرنا- وزیر امور خارجه سوریه ترک اراضی سوریه از سوی نیروهای بیگانه را اولویت اصلی ایران و سوریه عنوان کرد و گفت: ماموریت ما در منطقه این است که اوضاع را به شرایط طبیعی خود برگردانیم چراکه ما با چالش‌های مشترکی مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسیت خارجی ایرنا، فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، با بیان اینکه ایران اولین کشوری بود که در زلزله سوریه به کمک ما آمد و اولین هواپیمای خارجی در دمشق و حلب هواپیمای ایران بود، گفت: باعث خشنودی است که به گرمی از برادرم امیرعبداللهیان استقبال کنم. دیدار امیر عبداللهیان با بشار اسد یک دیدار صادقانه و بسیار محبت‌آمیز بود.

وی افزود: بحث در این دیدار منحصر به زلزله نبود بلکه تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در این دیدار مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. مواضع دو کشور در قبال مسائل جهانی اگر نگوییم مطابق هم اما مشابه یکدیگر است.

فیصل مقداد ادامه داد: ما هردو خوش‌بین هستیم نسبت به تحولات موجود و تلاش میکنیم شرایط منطقه عادی شود و همچنین وقت کافی داشته باشیم برای مقاومت در برابر سیاستی که اسرائیل در منطقه جولان در پیش گرفته و توربین‌های‌ بادی که در این منطقه نصب کرده و کشتارهای روزانه آنها در فلسطین و دولت تندرویی که در اسرائیل سر کار هست و تلاش می‌کند سرزمین بیشتری را اشغال کند.

وزیر امور خارجه سوریه با بیان اینکه اولویت اصلی روابط ایران و سوریه در رابطه با ترک اراضی سوریه از سوی نیروهای بیگانه است و این اولویت ما و دوستان ما است، گفت: جنگ علیه تروریسم از جمله اولویت‌های ما است و هر میزان کشورهای مختلف به یاری ما بشنابند، به همان میزان توانسته‌ایم جهان را از بلایا و مصایب نجات دهیم.

وی گفت: روابط ایران و سوریه تنها در این چارچوب‌ها خلاصه نمی‌شوند بلکه بسیار گسترده تر است و ما در زمینه‌های اقتصادی و هماهنگی‌های سیاسی هماهنگی بالایی داشتیم.

فیصل مقداد عنوان کرد: ماموریت ما در منطقه این است که اوضاع را به شرایط طبیعی خود برگردانیم چراکه ما با چالش‌های مشترکی مواجه هستیم که از جمله این چالش‌ها حضور نیروهای بیگانه در سرزمین سوریه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha