به گزارش ایرنا، یوسف نوری روز جمعه در سفر به یزد در آیین اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزان با بیان اینکه بخشی از حوزههای اقتصادی دارای بهره وری منفی است، افزود: دانش بنیان کردن حوزههای مختلف اقتصادی مانع بهره وری منفی میشود.
وی با بیان اینکه اگر اتفاقات نوآوری و ابتکارات در آموزش و پرورش پیش بینی نشود، در بزرگسالی هیچ کس نمی تواند خلاقیت داشته باشد، مگر استثنائات که آن هم کم است، ادامه داد: دانش آموزان بعد از استعدادیابی باید به سمت فعالیتهای مورد علاقه خود هدایت و در این مسیر تقویت شوند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت دانش آموزان ایران اسلامی در حوزههای مختلف علمی، خاطرنشان کرد: ایران در پنج المپیاد علمی برتر جهان دارای رتبه چهارم بین المللی است و دانش آموزان ایرانی در آخرین المپیاد جهانی توانستند ۲۰ مدال طلا را به خود اختصاص دهند.
همچنین با حضور وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای آموزش و پرورش ابرکوه برای نوسازی شش مدرسه فرسوده این شهرستان با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان یزد، خیران ومراکز صنعتی بحث و تصمیم گیری شد.
همچنین تجهیز مدارسی که کمبودهایی دارند هم در دستور کار قرار گرفت و در ادامه وزیر آموزش و پرورش پای صحبتهای معلمان خرید خدمات نشست و داشتن تجربه را در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش عامل مهمی دانست.
مهران فاطمی استاندار یزد نیز در دیدار با دانش آموزان ابرکوهی، برای رفع کمبودهای مدارس آنان قولهایی مساعدی داد.
وزیر آموزش و پرورش امروز در بدو ورود به شهرستان ابرکوه به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کردو سپس در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در کنار سرو ۴ هزار ساله ابرکوه حضور یافت.
نوری در ادامه این سفر در شهرستان تفت و سپس در شهرستان یزد حاضر و در چندین برنامه فرهنگی و آموزشی و علمی شرکت کرد.
چهاردهمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزان یزد با مشارکت ۱۰ هزار دانش آموز با هدف افزایش بهرهوری در گرو دانش بنیان کردن تمام فعالیت تولیدی و اشتغال آفرینی برگزار شد.
استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۲۸۰ هزار دانش آموز دارد.
نظر شما