۱۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۵۲
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85052944
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر خارجه پاکستان خواستار اتحاد جهانی برای مبارزه با اسلام هراسی شد

نیویورک- ایرنا- بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در نشست سازمان ملل به مناسبت روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی خواستار اتحاد جهانی برای مبارزه با اسلام هراسی شد.

به گزارش ایرنا، بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان روز جمعه به وقت محلی در نشست ویژه سازمان ملل به مناسبت روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی، از همه کشورها با هر دین و ایمنی خواست تا در کنار هم با نفرت، تعصب و عدم تحمل مبارزه کنند.

وزیر خارجه پاکستان در سخنان خود گفت که پس از حملات ۱۱ سپتامبر در آمریکا, خصومت و سوء ظن نهادی نسبت به مسلمانان و اسلام در سراسر جهان به " سطح اپیدمی" افزایش یافته است.

زرداری تاکید کرد: برغم اعتراضات, اسلام و مسلمانان به طور معمول با تروریسم ارتباط داده می شوند.

او گفت که در برخی موارد، جریان های رسمی, الهام بخش لفاظی های نفرت انگیز و تحریک به خشونت هستند و خاطر نشان کرد که قتل عام های مکرر مسلمانان توسط سیاست ها و ایدئولوژی های نئوفاشیستی که رسماً تحریم شده اند، با مصونیت کامل از مجازات انجام می شوند.

وزیر امور خارجه پاکستان افزود: سیاست‌ها و اقدامات خشونت‌آمیز کسانی که حق تعیین سرنوشت ملت‌های مسلمان را انکار می‌کنند، بدترین مظاهر اسلام‌هراسی در جامعه امروز است.

وی از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل خواست تا با هماهنگی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی یک «برنامه اقدام» برای توقف و معکوس کردن اسلام هراسی معرفی کند.

سازمان ملل متحد ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ با صدور قطعنامه ای ۱۵ مارس را بعنوان روز جهانی مقابله با اسلام هراسی تعیین و نامگذاری کرد که این تصمیم نقطه عطفی در مبارزه با اسلام هراسی در سطح بین المللی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی قطعنامه ای با عنوان "روز بین المللی مقابله با اسلام هراسی" را با اجماع تصویب کرد. بر اساس این قطعنامه، امروز ۱۵ مارس روز بین المللی مقابله با اسلام هراسی تعیین و نامگذاری شد.

ایران از جمله بانیان قطعنامه بود که در تهیه پیش نویس و تصویب آن تلاش زیادی کرد. این قطعنامه توسط کشورهای اسلامی ارائه شد و ایران و ۵ کشور دیگر رهبری مذاکرات مربوط به این قطعنامه را برعهده داشتند.

ایران به همراه پاکستان ، ترکیه، عربستان ، اردن و اندونزی، رهبری مذاکرات را برعهده داشت و بر عزم خود برای مبارزه با اسلام هراسی تاکید مجدد کرد.

قطعنامه یاد شده هرگونه اظهارات تنفر آمیز و خشن علیه مسلمان را محکوم می کند و خواستار تقویت تلاش های بین المللی برای ارتقای مدارا، تحمل و صلح شده است.

این قطعنامه از سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی می خواهد که بطور موثر در مورد مقابله با اسلام هراسی آگاهی بخشی کنند و این روز را گرامی بدارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha