نائب رئیس قایقرانی: ۱۴۰۲ سال تجربه و موفقیت در گزینشی المپیک است

تهران- ایرنا- نائب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی اتفاق تلخ ۱۴۰۱ را تعویق بازی‌های آسیایی دانست و گفت: هرچند سالی که گذشته برای ما پر از تلاش و امید بود اما ۱۴۰۲ سال تجربه و موفقیت در گزینشی المپیک و بازی‌های قاره کهن است.

به گزارش ایرنا، فدراسیون قایقرانی در سالی که گذشت رویدادهای تلخی داشت که یکی از مهم‌ترین آن تعویق بازی‌های آسیایی بود و از اتفاقات خوب آن حضور قایقرانان در مسابقات مختلف جهانی و آسیایی و کسب مدال در رقابت‌های جهانی محسوب می‌شود.

اتفاق تلخ ۱۴۰۱ تعویق بازی‌های آسیایی بود

کتایون اشرف در گفت‌وگو با ایرنا درباره رویدادهای سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: سالی که گذشت، بیشترین تمرکز قایقرانان بر بازی‌های آسیایی گذاشته شد اما این رقابت‌ها یکسال به تعویق افتاد. این موضوع می‌توانست نقاط مثبت و منفی داشته باشد. از نکات منفی این بود که قایقرانان انگیزه خود را برای حضور در رقابت‌های مختلف از دست دادند زیرا زحمات زیادی کشیده بودند. اگر انگیزه را حفظ می‌کردیم موقعیت خوبی برای قدرتمندتر شدن تیم ایران داشتیم. در واقع در این یکسال با چنین چالش‌هایی روبرو بودیم.

وی افزود: به دلیل تعویق بازی‌های آسیایی مسابقات لیگ و باشگاهی کشور را برگزار کردیم تا انگیزه قایقرانان را حفظ شود و احساس رقابت بیشتری داشته باشند. قایقرانانی که در استان‌ها تمرین می‌کردند، با این امید که در لیگ برتر دیده شوند، در مسابقات حضور می‌یابند و این موضوع اتفاق خیلی خوبی بود.

نائب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی ادامه داد: مربی خارجی از این موضوع به خوبی استفاده کرد. اردوهای زیادی برای قایقرانان گذاشته شد. رکوردهایی که آنها در تمرینات خود زدند، نشان داد که قایقرانان عملکرد موفقی داشتند. امیدوارم آنها بتوانند به خوبی تمرین کنند و در بازی‌های آسیایی امسال به مدال‌های درخشانی برسند.

نائب رئیس قایقرانی: ۱۴۰۲ سال تجربه و موفقیت در گزینشی المپیک است

کسب سه مدال در قهرمانی روئینگ بانوان آسیا برای نخستین بار

وی یادآور شد: در سال گذشته در تمام رشته‌های قایقرانی، ورزشکاران به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شدند. در فروردین ۱۴۰۱ قایقرانان در مسابقات اسلالوم و اسپرینت قهرمانی آسیا شرکت کردند و با مدال‌های رنگارنگی برگشتند. اتفاق خوبی که سال جدید را برای ما مسرت بخش کرد. همچنین در مسابقات قهرمانی جهان در رشته‌های روئینگ، اسلالوم و اسپرینت شرکت کردیم و در همه این رشته‌ها، نمایندگان ایران یا رنکینگ خود را بهبود بخشیدند یا با مدال بازگشتند. یکی از قایقرانان مدال طلای قهرمانی جهان در آب‌های آرام را کسب کرد. همچنین بانوان ما برای اولین بار سه مدال طلا در قهرمانی روئینگ آسیا کسب کردند و خیلی خوب درخشیدند.

اشرف خاطرنشان کرد: همچنین تا توانستیم قایقرانان را به رویدادهای بین‌المللی اعزام کنیم. حتی در رشته دراگون بوت در قهرمانی جهان شرکت کردم و امیدوارم در سال جدید رشته کانوپولو بتواند در قهرمانی آسیا خوش بدرخشد. این رقابت‌ها در ۱۴۰۰ برگزار نشد. قایقرانان در رشته رفتینگ در کاپ اروپا شرکت کردند و امیدوارم بتوانند امسال هم در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان حضور یابند و عملکرد درخشانی داشته باشند.

اتفاق خوب ۱۴۰۱؛ جدا شده رشته بادبانی از کانوئینگ و روئینگ

وی یکی از اتفاقات خوب در قایقرانی را جدا شدن رشته بادبانی از کانوئینگ و روئینگ دانست و گفت: این امید وجود دارد با توجه به افراد خوب و متخصصی که در راس این فدراسیون قرار گرفتند شاهد پیشرفت این رشته بیش از پیش باشیم. یکی دیگر از اتفاقات خوب میزبانی کاپ روئینگ آسیا در دریاچه آزادی بود. این میزبانی سبب بهبود روابط با کشورهای همسایه چون هند و پاکستان شد و امیدوارم امسال هم بتوانیم میزبانی داشته باشیم.

نائب رئیس قایقرانی: ۱۴۰۲ سال تجربه و موفقیت در گزینشی المپیک است

جایزه جوانمردی را دریافت کردم

نائب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی عنوان کرد: دریافت جایزه جوانمردی در بخش ویلی دومه(اسم یک شخص است) برای توسعه ورزش جوانمردی یکی از اتفاقات خوبی بود که برایم افتاد. دلیل کسب این جایزه این بود که دو پروژه خیلی موفق را با حمایت کمیته بین‌المللی المپیک انجام دادم. در این دو پروژه هسته اصلی ارزش‌های المپیکی و انسانی برجسته شد.

وی افزود: خیلی تلاش کردم تا علاوه بر آنکه نوجوانان به عنوان قهرمان پرورش می‌یابند، جوانمرد هم باشند. با این ایده و توسعه و گسترش کانوئینگ زنان که پاروی طلایی را کسب کردند و دیگری توسعه ورزش قایقرانی برای نوجوانان و مربیان توانستم زیر نظر کمیته بین‌المللی المپیک شایسته دریافت این جایزه باشم.

اهمیت ۱۴۰۲ در بازی‌های آسیایی و گزینشی المپیک

اشرف تاکید کرد: سال ۱۴۰۲ خیلی اهمیت دارد زیرا در این سال بازی‌های آسیایی و مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس را داریم. فروردین امسال با رقابت‌های بین‌المللی اسلالوم در تاجیکستان و مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و زیر ۲۳ سال آب‌های آرام آغاز می‌شود. پس از آن نیز قایقرانان در رشته‌های آب‌های آرام، روئینگ و اسلالوم در مسابقات قهرمانی جهان باید شرکت کنند. سال بسیار شلوغی در پیش داریم. امیدوارم با برنامه‌ریزی به این اهداف مهم خود یعنی کسب مدال در بازی‌های آسیایی و به سهمیه المپیک برسیم.

وی ۱۴۰۱ را سال تلاش و امید دانست و گفت: ۱۴۰۲ سال تجربه و موفقیت است. هر چیزی که برای ما تلخ به نظر می‌رسد، ممکن است از نظر دیگران شیرین باشد. در کل در این یکسال اتفاقت خوب و بد زیادی افتاد. به نظرم تعویق بازی‌های آسیایی یکی از تلخ‌ترین اتفاقات برای قایقرانی ایران بود. اگر از این اتفاقات تلخ به خوبی استفاده کنیم می‌توانیم در آینده این اتفاقات را به خوبی مدیریت کنیم.

نائب رئیس قایقرانی: ۱۴۰۲ سال تجربه و موفقیت در گزینشی المپیک است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha