۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85053419
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

مساجد محل تربیت و رشد نیروهای متعهد و انقلابی شود

۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۰۸
کد خبر: 85053419
مساجد محل تربیت و رشد نیروهای متعهد و انقلابی شود

رشت - ایرنا - سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان گفت: مساجد محور فعالیت‌های انقلاب بود و هم‌اینک نیز هدف ما تربیت و رشد نیروهای متعهد و انقلابی در مساجد است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام رضا حاجتی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان در رشت اظهار کرد: مسجد از ابتدای اسلام توسط پیامبر اکرم(ص) محور حکمرانی قرار گرفت و زمان انقلاب نیز مرکز تشکیل نیروهای انقلابی بودند.

وی افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مساجد همچنان نقش محوری داشتند و اکثر شهدای ما در بستر مساجد تربیت یافتند و فعالیت‌های کمیته امداد و جهادسازندگی نیز از مساجد شکل گرفت.

وی ادامه داد: اما هم‌اینک با فعالیت‌های مساجد تا حدی فاصله گرفتیم و برای اینکه بخواهیم حکمرانی اسلامی تحقق یابد، باید به مساجد و فعالیت‌های آن بیشتر بها دهیم چون حتی مساجد بر زندگی اهالی آن منطقه نیز تاثیر بسیار مثبتی خواهد گذاشت.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد گیلان اضافه کرد: به خصوص در برهه کنونی، نیازهای نوجوانان و جوانان باید در مساجد شکل گیرد و یکی از اهداف مهم کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد نیز احیای نقش فرهنگی، هنری و تبلیغی است.

حجت‌الاسلام حاجتی خاطرنشان کرد: اگر قرار است فردی فرهنگ و هنر را بیاموزد باید این امر در مساجد انجام شود و هدف ما نیز تربیت و رشد نیروهای انقلابی در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دیگر هدف مهم کانونهای فرهنگی، هنری مساجد بشمار می‌رود به خصوص در اغتشاشات اخیر ضرباتی را در فضای مجازی متحمل شدیم که در این راستا نیز باید تلاش کنیم تا نیروهای انقلابی در این بخش آموزش دیده تا خلاء موجود پر شود.

وی با اشاره به فعالیت ۹۶۰ کانون در گیلان به طرح‌های انجام شده توسط این کانون‌ها نیز طی سالجاری اشاره کرد و گفت: یکی از طرح‌ها رویداد فرهنگی "سردار تا سردار" بود که آثارش دریافت شد و خوشبختانه استان‌های دیگر نیز مشارکت خوبی در این طرح داشتند.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد گیلان افزود: عهدواره هنر و رسانه جنگل که آثاری در رابطه با میرزاکوچک بود، مسابقه کتابخوانی برگی از جنگل، جشنواره سرود آوای جنگل و رویداد فرهنگی - هنری "مثل چراغ" از دیگر طرح‌هایی بود که طی سال‌جاری اجرا و آغاز شد.

حجت‌الاسلام حاجتی اظهار کرد: البته رویداد فرهنگی، هنری مثل چراغ، برنامه محوری ما در سال آینده است که این جشنواره در سه بخش دوره‌های آموزشی، فراخوان جشنواره و کارگاه تولیدمحور است که در ۱۵ زمینه با موضوعاتی همچون آموزش خبرنگاری، عکاسی، فیلمبرداری، طراحی گرافیک، فیلمنامه نویسی و نمایشنامه، مجری‌گری و فن بیان، تولید محتوا با گوشی همراه، مونشن گرافی و دوره تخصصی فتوشاپ و تدوین برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha