۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85053635
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ شهر در کردستان به وضعیت زرد کرونا درآمد

۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱
کد خبر: 85053635
۶ شهر در کردستان به وضعیت زرد کرونا درآمد

سنندج- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(۱۹ اسفند ماه جاری) ۶ شهرستان به وضعیت زرد (نسبتا پرخطر) کرونا در آمد و بقیه شهرستان های استان همچنان آبی رنگ (بی خطر) است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام کندایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در رنگ بندی اخیر در مقایسه با هفته قبل، بانه، سنندج، سقز و دیواندره از رنگ بندی آبی به رنگ زرد(نسبتا پرخطر) تغییر پیدا کرد.

وی افزود: این در حالی است که هفته قبل تنها شهرستانهای دهگلان و سروآباد زرد رنگ و بقیه شهرستان ها همچنان آبی رنگ(بی خطر) بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: طبق آخرین نقشه کرونایی کشور (۱۹ اسفند ماه جاری)، در مقایسه با هفته قبل، تعداد شهرستان های با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد افزایش پیدا کرده و از تعداد شهرستان های آبی کم شده است.

دکتر کندایی گفت: بر این اساس در کشور تعداد چهار شهرستان وضعیت قرمز(بسیار پرخطر)، ۲۳ شهرستان وضعیت نارنجی(پر خطر)، ۱۸۶ شهرستان وضعیت زرد(نسبتا پرخطر) و ۲۳۵ شهرستان نیز در وضعیت آبی(عادی) قرار گرفتند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی ها، انتظار این بود در بهمن ماه جاری شاهد پیک جدید کرونا باشیم که اکنون شاهد آن هستیم، اظهار کرد: مقایسه روند ابتلا به کرونا در کشور و استان روند افزایشی را نشان می دهد که مخصوصا با نزدیک شدن به ایام تعطیلات و شروع مسافرت ها می تواند به عنوان زنگ خطری قلمداد گشود.

وی یادآور شد: به شهروندان توصیه می شود که نسبت به رعایت اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با کرونا از قبیل تزریق واکسن (به ویژه برای کسانی که شش ماه از تزریق دوز قبلی آنان گذشته باشد)، زدن ماسک(مخصوصا در محیط های سربسته)، پرهیز از ترددهای غیر ضروری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توجه جدی داشته باشند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد، ۵۳ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند که از این تعداد هفت بیمار در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha