۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85053694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح کاداستر در حدود ۹۷ درصد اراضی ملی زنجان اجرا شد

زنجان - ایرنا - سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طرح کاداستر(حدنگاری) در حدود ۹۷ درصد اراضی ملی زنجان اجرا شد که این اقدام در پیشگیری از تعرضات حقوقی تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود رسولی روز شنبه در نشست با خبرنگاران تعداد پلاک های باقیمانده در طرح کاداستر اراضی ملی زنجان را ۴۰ مورد عنوان کرد و افزود: تعداد کل پلاک ها هزار و ۱۴۹ فقره است که یک میلیون و ۱۳۲ هزار هکتار از اراضی ملی استان را تشکیل می دهد.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۸۵ فقره زمین ملی فاقد پلاک و ۱۲۰ پلاک اوقافی در اراضی ملی استان وجود دارد و انجام پروژه رفع تداخلات به تعداد ۵۳۴ پلاک به مساحت یک میلیون و ۴۷ هزار و ۸۹۰ هکتار انجام شده است.

این مسوول با اشاره به آمار پرونده های تشکیل شده در این خصوص تا بهمن ماه امسال یادآور شد: تعداد کل پرونده ها یک هزار و ۱۸۹ فقره است که از این تعداد برای ۲۲۹ پرونده رای صاد شده و ۹۶۰ پرونده دیگر نیز باقی مانده است.

وی به عملکرد اداره حفاظت و امور اراضی این اداره کل طی ۹ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: صدور مجوز پی جویی به تعداد ۴۳ فقره به مساحت یک هزار و ۴۶۵ هکتار، پاسخگویی به استعلامات سازمان صنعت و معدن ۲۷۳ فقره و ورود اطلاعات در سامانه معادن نیز به تعداد ۵۷۴ فقره ثبت و انجام شده است.

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطرنشان کرد: طی مدت یاد شده در راستای به روز رسانی شبکه بی سیم، ۳۰ دستگاه بی سیم دیجیتال از طریق سازمان منابع طبیعی خریداری شده و تهیه برنامه تعیین نقشه اولویت پایش اراضی "پهنه بندی مخاطرات" و تهیه برنامه جامع اقدامات حفاظتی و حمایتی در عرصه های منابع طبیعی "بلوک بندی" در سطح استان از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha