جزییاتی از افتتاح فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی

تهران - ایرنا - شهردار منطقه هجده تهران با اشاره به مشکلات بزرگراه شهید بروجردی گفت: این طرح با مشکل چند معارض برخورد کرده اما تلاش داریم سال آینده چهار کیلومتر این طرح را افتتاح کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدجواد خسروی روز شنبه در مراسم بهره برداری از طرح های منطقه هجده در چهل و چهارمین رویداد امید و افتخار گفت: در طرح شهید بروجردی در بخش اول آن با چند معارض مواجه شدیم و حتی اعتبارات معارضین ملکی را نیز کنار گذاشتیم که البته همکاری لازم صورت نگرفت و مجبور به اخذ رای ماده ۹ شدیم و تا اردیبهشت ماه این اتفاق می افتد و ۴ کیلومتر اولیه این طرح را به زودی افتتاح می کنیم .

وی تاکید کرد: در موضوع کاهش فاصله شمال با جنوب تهران نیز اختصاص بودجه مناسب در مناطق جنوبی در حال اتفاق است و این کار باعث شده بسیاری از کارهای عقب افتاده را جبران کنیم و امیدواریم سرانه مناسب در فضای سبز را به سایر سرانه های منطقه ۱۸ تسری دهیم.

شهردار منطقه ۱۸ تهران ادامه داد: امروز افتتاح مجموعه های ورزشی که در چند سال اخیر در منطقه استارت زده شده بود و بنا به دلایلی تکمیل نشده بود را افتتاح کردیم و با توجه به پایین بودن سرانه ورزشی منطقه که حدود نیم متر است باید به ۲.۵ متر برسانیم.

وی با بیان اینکه با افتتاح های امروز حدود ۱۴ هزار متر به این فضا اضافه شد افزود: به زودی نیز فاز دوم افتتاحیه ها را در منطقه ۱۸ خواهیم داشت سه محله منطقه فاقد سرای محله است که تجهیز این سرای محله را شروع کردیم و آماده بهره‌برداری است و بعد از تجهیز در فاز دوم افتتاح خواهند شد.

به گفته خسروی، ۲ زیر گذر شامل زیرگذر سولیران در ناحیه ۶ که معضل شهرک دانش بود و هم اینک در مرحله خط کشی قرار دارد و زیر گذر بهار که ۱۳ سال رها شده بود و تکمیل آن بلوار بهار را از بن بست خارج می کند در فار دوم و در اوایل سال ۱۴۰۲ افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: منطقه ۱۸ با بیش از ۴۶۰ هزار نفر جمعیت با کمبود سرانه ها مواجه است و تلاش می کنیم آنها را ارتقا دهیم بر همین اساس بیشترین بودجه را در سال جاری بین مناطق ۲۲گانه داشتیم و برای سال بعد سعی می کنیم طرح ناتمام در منطقه نماند.

همچنین معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این مراسم گفت: در موضوع طرح گذرگاه و باغ‌راه حضرت فاطمه (س) بسیاری از مقدمات فراهم شده و این طرح جزو طرح هایی است که با حساسیت دنبال می شود که امیدواریم مجموعه این تلاش‌ها توازنی بین اقدامات کالبدی و اقدامات نرم و سازنده فرهنگی منطقه ۱۸ ایجاد کند.

محمدامین توکلی زاده اظهار کرد: در روز میلاد حضرت مهدی (عج) تجمع بزرگ منتظران را در مسجد جماران شاهد بودیم که یک نماد از ظهور و بروز منتظران بود و قریب به ۳.۵ میلیون نفر از کشور خودشان را به مسجد جمکران رساندند و یک تجمع زیبا را شکل دادند که پیام آن این است که کشور و مردم ما هویت دینی و انقلابی خود را صیانت می کنند.

وی افزود: به ایستگاه چهل و چهارم امید و افتخار رسیدیم؛ روزهای اولی که شنبه های امید و افتخار شکل گرفت برخی ها از سر دلسوزی می گفتند که شاید این تعداد طرح در شهر وجود نداشته باشد که بتوان هر هفته افتتاحیه برگزار شود اما از بعد از ۲۲ بهمن می بینیم که هر روز این افتتاحیه ها انجام می شود.

توکلی زاده ادامه داد: در برنامه قرار خدمتی که مدتی قبل در منطقه ۱۸ برگزار شد برخی از مصوبات آن در همین زمان کوتاه به همت شهردار منطقه محقق شد و این نشان از عزم جدی مدیریت شهری برای خدمت به مردم دارد.

وی با اشاره به نظام قرارگاهی که در دوره جدید مدیریت شهری شکل گرفته، اضافه کرد: ثمرات این نگاه را در حوزه های مختلف مشاهده می کنیم، مثلا در بحث قرارگاه اجتماعی تا کنون۴۰ جلسه شکل گرفته و بسیاری از مصوبات آن اجرایی شده است.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: در برنامه قرار خدمت همچنین مشحص شد که ظرفیت های مشارکت مردمی در منطقه ۱۸ در حوزه‌های مختلف وسیع است و یک روحیه مشارکتی، ایثارگری، دگرخواهی و خیر جمعی در مردم شهروندان منطقه ۱۸ دیده می شود.

۲۴۰۰ میلیارد تومان، هدیه مدیریت شهری به شهروندان تهران

مدیرعامل شرکت مترو تهران اعلام کرد: به موجب افتتاح پنج ایستگاه و یک ورودی جدید در شبکه مترو تهران، گشایش‌های قابل توجهی در روند سرویس دهی خطوط ۶ و ۷ به شهروندان پایتخت صورت خواهد گرفت.

محسن هرمزی گفت: با تلاش‌های خانواده بزرگ مترو تهران و حمایت‌های ارکان مدیریت شهری از روند تکمیل هر چه سریعتر ایستگاه‌های باقی مانده شبکه مترو، در ۶ ماهه دوم امسال سرعت عملیات اجرایی پروژه‌های ساخت و سازی شرکت مترو افزایش یافت و امروز مفتخریم که خبر بهره‌برداری از پنج ایستگاه و یک ورودی جدید در خطوط ۶ و ۷ شبکه راه‌آهن ریلی زیرزمینی را رسماً به مردم صبور و لایق تهران اعلام کنیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه با بیان لزوم تامین به موقع منابع مالی برای سرعت گرفتن روند کنونی رفع نواقص شبکه مترو افزود: برای افتتاح همین پنج ایستگاه و یک ورودی جدید، مبلغی بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های امور ساختمانی و تجهیزاتی هزینه شده که البته تامین آن در شرایط اقتصادی کنونی کار آسانی نبوده است. برنامه ما برای سال آینده، افتتاح حداکثری ایستگاه‌های باقی‌مانده خطوط ۶ و ۷ و همچنین رفع نواقص ایستگاه‌های در حال بهره‌برداری است که این مهم با تزریق به هنگام منابع مالی، شدنی است و حتی می‌توان شاهد افتتاح ۱۳ ایستگاه دیگر طی سال ۱۴۰۲ باشیم.

به گفته وی، در هفته پایانی سال جاری، ایستگاه‌های میدان شهدای هفتم تیر (تقاطعی با خط یک)، میدان حضرت ولیعصر (عج) (تقاطعی با خط ۳)، بوستان لاله و خیابان کارگر همگی در خط ۶ به همراه ایستگاه شهید دادمان و ورودی سوم ایستگاه مدافعان سلامت در خط ۷ افتتاح خواهند شد.

رهایی شهروندان از گره ترافیکی بلوار امام خمینی(ره)

شهردار منطقه ۱۰ از تمکین مالک آخرین ملک معارض در تعریض بلوار امام خمینی (ره) در تقاطع رودکی خبر داد و تاکید کرد: مسیر امام خمینی (ره) پس از ۱۱ سال به صورت کامل رفع معارض شد.

مهدی اخ‌الصنایع در این‌باره گفت: طرح تعریض بلوار امام خمینی (ره) ۱۱ سال پیش آغاز شده بود که در طول این سال‌ها دو ملک در بستر خیابان قرار داشتند که شهرداری تعیین و تکلیف این دو ملک را به محاکم قضایی سپرد.

وی ادامه داد: ملک واقع در تقاطع خیابان خوش مدتی قبل با حکم قضایی تخریب شد و ملک معارض این بلوار در تقاطع خیابان رودکی، با تمکین مالک، با همکاری و مساعدت شهرداری منطقه تخریب و گره ترافیکی این محل در آستانه سال نو باز شد.

شهردار منطقه ۱۰ به واحدهای تجاری در طول خیابان رودکی اشاره کرد و اظهار داشت: خیابان رودکی یا سلسبیل سابق، از گذشته‌های دور، بازار شب عید شهروندان بوده که یکی از عوامل ایجاد ترافیک در این خیابان، ملک معارض مورد اشاره بود که پس از سال‌ها بلاتکلیفی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان، تخریب و به گذر بلوار افزوده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha