۲ میلیون زائر  در قالب اردوهای راهیان نور به کرمانشاه سفر کردند

کرمانشاه - ایرنا - مسوول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: امسال ۲ میلیون نفر زائر در قالب اردوهای راهیان نور از اقصی نقاط کشور با سفر به این استان از یادمان‌های شهدا دیدن کردند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار « یونس عزیزی »، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر با اشاره به آغاز فعالیت اردوهای راهیان نور در کشور اظهار کرد: پیش بینی می شود این تعداد تا اردیبهشت ماه سال آینده که زمان اختتامیه فعالیت اردوهای راهیان نور در سال ۱۴۰۱ است به بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه استانی است که در بحث راهیان نور هم میزبان است و هم اعزام کننده، اضافه کرد: در حالی که تعداد زایران این استان در سال ۱۳۸۷ تنها سالانه هفت هزار نفر بود این تعداد هم اکنون به بیش از ۲ میلیون نفر رسیده است.

مسوول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این استان امسال همچنین میزبان زایران راهیان نور از کشور لبنان نیز بوده است یادآور شد: هم اینک هشت یادمان شامل یادمان بین المللی مرصاد، شهدای ۲۶ مرداد پاوه، مطلع‌الفجر گیلان غرب، شهید بهشتی قصرشیرین، بازی‌دراز، بانه دار، شهید شیرودی و ابوذر است که همه ساله پذیرای شماری زیادی از زایران کشور است.

سرهنگ عزیزی با بیان اینکه امسال زمینه اسکان ۱۹۰ هزار نفر نیز در این یادمان ها فراهم شد ادامه داد: امسال بیش از هشت هزار و ۲۰۰ نفر دانش آموز نیز از استان به مناطق عملیاتی شمال غرب و جنوب کشور اعزام شده اند و پیش بینی شده است حدود ۲ هزار نفر دانشجو نیز در قالب کاروان های راهیان نور و از ۲۴ اسفند تا سوم فروردین ماه نیز از دیگر اقشار مختلف مردم به مناطق عملیاتی استان خوزستان اعزام شوند.

ثبت نام از مردم برای حضور در مناطق عملیاتی خوزستان

وی همچنین با اشاره به اینکه استان کرمانشاه دارای ۲ اردوگاه در استان خوزستان برای میزبانی از زایران راهیان نور این استان است افزود: اقشار مختلف مردم می توانند با خوردوهای شخصی برای اعزام به مناطق عملیاتی جنوب کشور به مراکز راهیان نور مقاومت بسیج شهرستان ها مراجعه و اقدام به ثبت نام کنند.

۲ میلیون نفر زائر امسال در قالب اردوهای راهیان نور به کرمانشاه سفر کردند

سرهنگ عزیزی با بیان اینکه اسکان این زایران در اردوگاه ها کاملا رایگان است یادآور شد: در ایام نوروز امسال نیز برنامه ریزی شده است که تمام یادمان های شهدای استان به صورت کاملا فعالانه پذیرای دیدار زایران باشند.

وی افزود: علاوه بر این امکان اسکان زایران در شهرستان سرپل ذهاب و سه نقطه شهر کرمانشاه نیز فراهم شده است.

مسوول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان از اردوهای راهیان نور به عنوان نقطه اتصال نسل جوان با دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: اردوهای راهیان نور هم اکنون در کشور به یک گردشگری تعالی بخش و به تعبیر رهبر معظم انقلاب به یک فناوری و فرهنگ نوین تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: بعد از هشت سال جنگ تحمیلی مبارزه نه تنها تمام نشده بلکه پیچیده‌تر نیز شده و از این رو ما در راهیان‌نور باید با برنامه‌ریزی‌های اثرگذار به دنبال تعالی‌بخش همه ابعاد زندگی جوانان و نوجوانان هستیم.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق هشت سال درگیر جنگ بود به طوریکه در دوران دفاع مقدس ۹ هزار و ۸۰۰ شهید و بیش از ۲۰ هزار جانباز را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

هشت سال جنگ تحمیلی در استان کرمانشاه آغاز و در این استان نیز به پایان رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha