۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85053780
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار سقز: روند رفع تداخلات اراضی تسریع شود

۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۵۴
کد خبر: 85053780
فرماندار سقز: روند رفع تداخلات اراضی تسریع شود

سنندج- ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: مالکیت دولت و مردم با انجام طرح های کاداستر و رفع تداخلات اراضی تثبیت می شود، بنابراین روند اجرای این طرح ها باید شتاب بیشتری گیرد.

به گزارش ایرنا، جعفر توان روز شنبه در جلسه رفع تداخلات اراضی شهرستان سقز با بیان اینکه روند تداخلات اراضی در این شهرستان تا قبل از آبان سال جاری کُند بود، اظهار کرد: از نیمه دوم امسال وضعیت اجرای این طرح بهبود یافته است و انتظار می رود سال آینده هم با شدت بیشتری دنبال شود.

وی در راستای ارائه گزارش دبیرخانه رفع تداخلات اراضی شهرستان مبنی بر عدم اجرای تعهدات شرکت های پیمانکاری با معاونان و مسئولان مرتبط در سازمان جهاد کشاورزی استان تماس تلفنی برقرار کرد و خواستار تسریع در معرفی شرکت های پیمانکاری جدید شد.

فرماندار ویژه شهرستان سقز ادامه داد: تا پایان سال جاری ۶۰ پلاک از اراضی کشاورزی تعیین تکلیف می شود و در سال آینده هم براساس هدفگذاری انجام شده، ۱۸۰ پلاک دیگر وضعیت آنها مشخص خواهد شد.

توان یادآور شد: رفع تداخلات اراضی کشاورزی پیش زمینه قانون رفع موانع تولید و سنددار کردن اراضی و حفظ و حراست از آنها است.

آبگیری کامل سد چراغ ویس ضرورتی اجتناب ناپذیر است

فرماندار سقز امروز همچنین در بازدید از سد چراغ ویس سقز بر ضرورت انتقال خانه های مسکونی میرده در محدوده و جوار سد تاکید کرد.

توان ادامه داد: از ساکنان این واحدهای مسکونی درخواست همکاری لازم را داریم و بنیاد مسکن هم باید در کوتاهترین زمان، زمین را آماده سازی کند.

وی بر تکمیل سریع پروژه های پل سازی برای دسترسی روستاهای نزدیک سد تاکید کرد و افزود: تدبیر اداره امور آب، شهرداری های سقز، صاحب و سنته، آتش نشانی و هلال احمر را در پی بارش بی سابقه باران و افزایش حجم ورودی آب به سد چراغ ویس و بالا آمدن تراز آب و کنترل و مدیریت حجم مخزن، هشدار دادن به ساکنان مناطق و همچنین بازکردن سریع دریچه هدایت آب‌های سطحی و جلوگیری از آبگرفتگی منازل آسیب پذیر بسیار مناسب بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha