۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85053809
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار اصفهان: برخی از کشورها بدنبال جذب کارآفرینان ایرانی هستند

اصفهان–ایرنا – استاندار اصفهان گفت: برخی از کشورها بدنبال جذب کارآفرینان ایرانی هستند و برای نیل به این هدف خود، همه همت خویش را نیز بکار گرفته‌اند لذا باید موانع موجود از سر راه کارآفرینان برداشته شود تا شد توسعه همه‌جانبه کشورمان باشیم.

به گزارش ایرنا، سیدرضا مرتضوی، روز شنبه در جلسه کارگروه امور زیربنایی در استانداری اصفهان افزود: باید تا حدامکان و در چارچوب قانون، همراه و حامی واحدهای اقتصادی و کارآفرینان کشور باشیم تا آنها بتوانند بر مشکلات خود فائق آیند.

مرتضوی با تأکید بر ضرورت برداشتن موانع فعالیت‌های اقتصادی در استان اضافه کرد": دولت در بخش‌های مختلف هزینه می‌کند تا سرمایه‌گذاران را جذب کند و با انجام فعالیت‌های اقتصادی، مشکلات معیشتی مردم حل شود.

وی اظهار داشت: بر این اساس باید رویکرد و نگاه ما نیز این باشد که سرمایه‌گذاران‌ و کارآفرینان، افراد ارزشمندی هستند که برای دیگران اشتغالزایی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان رُتبه پنجم از نظر طرح‌های نیمه‌تمام، رُتبه یازدهم از نظر میزان سرمایه‌گذاری و رُتبه چهارم را از نظر اشتغال در کشور دارد.

سهم این استان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد، اشتغال صنعتی ۸ درصد و رُتبه آن در طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

ضرورت حذف موانع بر سر راه ساخت مسکن

استاندار اصفهان در این نشست که بصورت ویژه در باره بررسی الحاق اراضی در محدوده شهرهای استان بمنظور اجرای طرح جهش تولید مسکن اختصاص داشت، بر ضرورت الحاق اراضی به محدوده شهرها بصورت کارشناسی و با در نظر گرفتن نظرات تخصصی نیز تاکید کرد.

وی گفت: در اینگونه موارد باید بنحوی برنامه‌ریزی شود تا فرصت ساخت‌وساز در ادامه شهرها بصورت هماهنگ فراهم و از هم‌اکنون برای ساخت‌وسازهای آینده شهرها فکر شود.

مرتضوی افزود: با توجه به سیاست جدی دولت مبنی بر ساخت مسکن، باید موانع موجود از سر راه برداشته شود و تمام دستگاه‌های اجرایی در استان نیز ملزم هستند تا در زمان مقرر نسبت به استعلامات صورت گرفته، پاسخگو باشند.

به گزارش ایرنا، "نهضت ملی مسکن" طرح دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم است که در آن سهم استان اصفهان ساخت ۲۰۳ هزار واحد در چهار سال اعلام شده است.

اصفهان با بیش از ۴۲۳ هزار متقاضی از نظر میزان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن پس از تهران، دومین استان کشور محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha