۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۱۴
کد خبر: 85054080
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیت الله علم الهدی خواستار تعیین تکلیف بودجه فرهنگی خراسان رضوی شد

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در استان و شهر امام رضا(ع) با همه اقتضائات و نیازهایی که وجود دارد، نباید بودجه فرهنگی همچنان بلاتکلیف باشد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله سید احمد علم الهدی، وی روز شنبه در یک‌صد و چهلمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی افزود: برکت امام هشتم شامل حال ماست و به پشتوانه همین ثروت بی نهایت هم بوده که خراسان رضوی همیشه با وجود برخورداری از کمترین بودجه فرهنگی از جمله فرهنگ سازترین استان های کشور است اما اگر هم سوء تدبیری قبلاً بوده که بودجه فرهنگی را در محل نامرتبطی خرج کردند، باید این موضوع اصلاح شود.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان با بیان اینکه محافل قرآنی جایگاه متمرکزی در مساجد دارد، خاطرنشان کرد: در این باره، باید با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مفسران قرآن کریم به مساجد اعزام شوند تا اگر هم طرح جزء خوانی به تلاوت روزانه یکی دو صفحه محدود شود اما به هر ترتیب، ارائه تفسیر با تلاوت هم‌زمان باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی مساجد در برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن کریم گفت: مردم خودشان بانی تکریم قرآن هستند. جلسات و محافلی که به‌صورت محلی و شخصی در مساجد برگزار می‌شود، موضوع خجسته‌ای است اما فراتر از این، باید یکپارچگی مساجد حفظ شود تا این‌طور نباشد که یک مسجد محفل انس مفصلی برگزار کند و مسجد دیگر حتی در پذیرایی هم دچار محدودیت باشد.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: باید به محوریت مسجد کرامت، دبیرخانه محافل نور با هدف مدیریت کانون‌های قرآنی مساجد تشکیل شود و محافل قرآنی از حالت مردمی و مسجدی خارج نشود.

وی همچنین گفت: در موضوع برگزاری نمایشگاه قرآن در ایام ماه مبارک رمضان امسال، تأکید و تکلیف اصلی آن است که فضای نمایشگاه و غرفه‌ها محدود به یک رویداد چندروزه نباشد و در سطح شهر، به‌صورت گسترده و در تعامل مستقیم با مردم و تشکل‌ها برگزار شود.

آیت الله علم الهدی افزود: پیشنهادی برگزاری نمایشگاه به‌صورت یکپارچه در سطح شهر همچون بوستان‌ها، پیشنهاد خوبی است و به‌موازات آن، می‌توان از محافل قرآنی مسجدی هم حمایت کرد.

وی در واکنش به پیشنهاد برگزاری نمایشگاه متمرکز در نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی هم‌اکنون هم مترصد این است که دو نمایشگاه قرآن کریم در فضای تحت اختیار خود برگزار کند. در این شرایط، بهتر است تا همه استعدادها و ظرفیت‌ها متحد شود و به‌موازات نمایشگاه‌های مردمی سطح شهر، نمایشگاه متمرکزی هم برگزار شود تا بتوان این موضوع را یک رویداد شهری تلقی کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: در این باره دانشگاه‌ها هم می‌توانند میدان‌داری کنند و همه دانشگاه‌های استان به‌صورت یکپارچه، رویدادهای محوری قرآن را برگزار کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha