۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85054572
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۵ هکتار تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در قزوین شناسایی شد

قزوین - ایرنا - مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۷۵ هکتار تغییر کاربری غیرمجاز زمین های کشاورزی استان در قالب هزار و ۸۳۴ مورد امسال مورد شناسایی قرار گرفت.

مهدی رحمان دوست روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هزار و ۱۹۶ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان تخریب و قلع و قمع شده است.

وی ادامه داد: با قلع و قمع و تخریب این بناها ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان به وضعیت اولیه بازگشتند.

این مسوول گفت: قلع و قمع و تخریب بناهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زراعی و باغی و همچنین احکام قطعیت یافته قضایی با حضور نمایندگی از امور اراضی، نیروی انتظامی و دادستانی انجام شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: اقدامات قانونی برای تخریب و قلع و قمع سایر بناهای غیرمجاز شناسایی شده در دست پیگیری است.

این مسوول همچنین اظهار کرد: بیشترین میزان تغییر کاربری ها با ۵۹۲ مورد مربوط به شهرستان قزوین بوده است و شهرستان های بویین زهرا با ۲۱۴ مورد، تاکستان با ۱۶۲ مورد،آبیک با ۱۲۳ مورد، البررز ۶۵ مورد و آوج ۴۱ مورد در مکان های بعدی قرار دارند.

رحمان دوست با بیان اینکه معمولا دلالان و سوداگران زمین در ایام نوروز فرصت را برای تغییر غیرمجاز کاربری مغتنم می شمارند،افزود: برای جلوگیری از فعالیت این افراد سودجو، گشت های یگان حفاظت امور اراضی در این ایام تشدید می یابد و همکاران ما مناطق مستعد تغییر کاربری را به طور دائم پایش می کنند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین از شهروندان خواست تا پیش از خرید و فروش اراضی کشاورزی وضعیت کاربری آنها را از این دستگاه استعلام کنند و در ادامه افزود: دلالان زمین با هدف ایجاد ارزش افزوده به اراضی کشاورزی آنها را تغییر کاربری می دهند و به شهروندان می فروشند در حالی که بناهای احداث شده مطابق قانون باید تخریب و قلع و قمع شود.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha