ضرورت آموزش‌های جدید برای آگاهی نوجوانان از مخاطرات چهارشنبه آخر سال

تهران - ایرنا - معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: نیازمند آموزش روش‌های جدید به کودکان و نوجوانان برای آگاهی از مخاطرات چهارشنبه آخر سال هستیم.

پیمان صابریان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هلال احمر از ۶ ماه قبل، آموزش مخاطرات چهارشنبه پایان سال را در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد آغاز کرده است، ‌افزود: امسال در کنار آموزش مخاطرات طبیعی، آموزش برای کاهش آسیب‌های ناشی از چهارشنبه سوری را آغاز کردیم ولی آنچه در این میان اهمیت دارد؛ بهره‌گیری از آموزش‌ها و روش‌های جدید است.

وی ادامه داد: بهترین فرد برای آموزش مهارت‌ها به کودکان و نوجوانان، مربیان و معلمان دانش‌آموزان هستند و باتوجه به اینکه جمعیت هلال احمر ۱۷ هزار مربی در اختیار دارد؛ برای آموزش ۱۶ میلیون دانش‌آموز به تعداد بیشتری مربی نیاز داریم که می‌توان از ظرفیت معلمان و آموزگاران بهره برد.

صابریان یکی دیگر از برنامه‌ها هلال احمر را برگزاری دوره آموزش ایمنی در مراسم چهارشنبه‌سوری در سایت خادم این نهاد اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان با شرکت در دوره‌هایی با عنوان «حوادث شایع در چهارشنبه سوری»، «نکات ایمنی در مراسم چهارشنبه‌سوری»، «کاهش خطرات ناشی از مواد منفجره و آتش‌زا»، «کمک‌های اولیه برای قربانیان و آسیب‌دیدگان مراسم چهارشنبه‌سوری»، «آسیب‌های ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری»، «کمک‌های اولیه در سوختگی‌ها»، «کمک‌های اولیه در هنگام قطع عضو» و «کمک‌های اولیه در آسیب‌های چشمی» شرکت کرده و گواهینامه دریافت کنند.

وی با بیان اینکه آگاهی از این آسیب‌ها و روش‌های کاهش آن، توانسته به کاهش مصدومان و فوتی‌ها در سال‌های اخیر کمک شایانی کند، ‌افزود: البته همچنان در این حوزه نیاز به کار بیشتر وجود دارد و تداوم این آموزش‌ها نیز بسیار تاثیرگذار است.

صابریان افزود: طیف مصدومیت‌ها در چهارشنبه آخر سال بسیار گسترده است و به غیر از فوتی‌ها و سوختگی‌ها، قطع عضو نیز شامل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha