۲۵ هزار نفر از خراسان رضوی به اردوهای راهیان نور اعزام شدند

مشهد-ایرنا- جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: امسال با وجود همه مشکلات اقتصادی ۲۵ هزار نفر از اقشار مختلف شامل جوانان، نوجوانان، دانش آموزان و دانشجویان استان به اردوهای راهیان نور اعزام شدند و استقبال از این اردوها بیش از حد انتظار است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی اکبر افراسیابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برابر تدابیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همه مسوولان فرهنگی نظام باید نسل بعد از انقلاب و بعد از دفاع مقدس را با فرهنگِ ایثارگری، رشادت، از خودگذشتگی، مردانگی، ایستادگی و مقاومت آشنا کنیم و همگان به آشنایی و معرفت نسبت به شهدا نیاز داریم.

وی با بیان این که در دوره کرونا اعزام کاروانهای راهیان نور متوقف شد افزود: بعد از این که وضعیت به حالت عادی برگشت و پارسال و امسال ۲ مرتبه اعزام کاروان‌های راهیان نور با پذیرش محدود آغاز شد.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: یکی از مشکلات اساسی این برنامه زیارتی، فرهنگی و معنوی کمبود اعتبارات است که باید در این خصوص هم کمک کرد تا به انسجام فرهنگی برسیم.

افراسیابی افزود:بسیاری از مشکلات جامعه با بهره گیری از فرهنگ دفاع مقدس حل می‌شود و مردم و مسوولان با بهره گیری از فرهنگ دفاع مقدس خواهند توانست خیلی از مشکلات در حوزه فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی را حل کنند.

وی اضافه کرد: هر چه برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس هزینه کنیم، ماندگار و باعث مصون ماندن و بیمه شدن جوانان و نوجوانان در جنگ نرم و ترکیبی با دشمن می شود.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: اگر می‌خواهیم جوانان به دام دشمن نیفتند، تنها حضور در راهیان نور و انس و الفت با مشی و سیره شهداست که آنان را بیمه می کند بنابراین جوانان و نوجوانان باید با حضور در راهیان نور خود را در برابر هجمه های دشمنان مصون کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha