۲۰ نقطه پرتصادف در جاده‌های خراسان رضوی ایمن‌سازی شد

مشهد- ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ۲۰ نقطه و محدوده پرتصادف و حادثه خیز از ابتدای سال جاری تاکنون در جاده‌های این استان با تلاش راهداران ایمن‌سازی شده است.

جعفر شهامت روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع نقاط پر تصادف در جاده های استان خراسان رضوی ۸۰ مورد بود که تاکنون ۵۲ نقطه آن ایمن‌سازی شده و ۲۰ مورد از این تعداد در سال جاری ایمن شده است.

وی گفت: بیشترین نقاط حادثه خیز ایمن سازی شده در جاده های خراسان رضوی مربوط به جاده های مشهد- کلات، مشهد- سرخس، مشهد- قوچان- فاروج، مشهد- سه راهی باغچه، مشهد -تربت حیدریه و حکم آباد - جاجرم بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اظهار داشت: اصلاح هندسی، روشنایی جاده، نصب تابلو و علائم و همچنین نصب حفاظ (گاردریل) از جمله اقدامات صورت گرفته برای ایمن سازی و حذف نقاط حادثه خیز بوده است.

شهامت ادامه داد: طی سال جاری ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایمن سازی ۲۰ نقطه یاد شده هزینه شده است.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی استان به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha